Site icon Motocaina

Toyota GR010 Hybrid – producent pokazuje swój hipersamochód i zapewnia: „Fani będą zadowoleni!”

Toyota GR010 Hybrid

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"33397";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

Samochód ma napęd na cztery koła, a na mocny układ hybrydowy składają się 3,5-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem, który osiąga moc 680 KM i przekazuje ją na koła tylne oraz 272-konny silnik elektryczny opracowany przez ASIN AW i DENSO, który napędza oś przednią.

Łączna moc układu hybrydowego wynosi 680 KM (500 kW), co oznacza, że zaawansowane systemy elektroniczne w GR010 HYBRID są w stanie dozować moc silnika spalinowego w zależności od energii dostarczanej przez motor elektryczny.

Nowy GR010 Hybrid jest o 162 kg cięższy i ma o 32 procent mniej mocy niż poprzednik. Zespół spodziewa się, że okrążenie toru w Le Mans będzie pokonywane o 10 sekund wolniej. Samochód jest także większy – długość wzrosła o 250 mm, a szerokość i wysokość o 100 mm. 

Nowy regulamin techniczny zezwala na homologację tylko jednej karoserii z jednym elementem aerodynamicznym o zmiennych ustawieniach. Tym samym GR010 Hybrid na torach o niskim i wysokim docisku aerodynamicznym będzie rywalizował w tej samej specyfikacji z regulowanym tylnym skrzydłem, które będzie pozwalało na wybranie odpowiedniej charakterystyki aerodynamicznej.

Exit mobile version