Site icon Motocaina

Tesla Model Y i trzeci rząd siedzeń, w którym dorosły nie może czuć się bezpiecznie. Kto to projektował?

Trzeci rząd siedzeń w Tesli Model Y jest przeznaczony dla pasażerów będących dziećmi albo dla osób o bardzo niskim wzroście.

Jasne, fajnie, że stosunkowo kompaktowy i podobny do coupe crossover, taki jak Model Y, ma trzeci rząd siedzeń, ale w razie wypadku wyżsi pasażerowie są narażeni na poważne urazy głowy. 

https://www.youtube.com/watch?v=v1db9mriuO0

Przeczytaj też: Szklany dach Tesli Model Y odpadł na autostradzie!

Prawdopodobnie widzieliście więcej filmów, jak ten powyżej, pokazujących, jak mało miejsca na głowę jest z tyłu Modelu Y – głowy większości ludzi dotykają szyby włazu, ale jeśli przesuną głowę do przodu, uderzą w sam właz.

W przypadku zderzenia z innym samochodem głowy wyższych pasażerów prawdopodobnie stłukłyby tylną szybę, a następnie uderzyłyby w tylną krawędź miejsca, w którym wcześniej ona była. Żaden z tych scenariuszy nie jest szczególnie różowy, a dodatkowym problemem jest to, że Tesla wybrała tylny koniec w stylu fastback, który znacznie ogranicza przestrzeń nad głową.

Gdyby Model Y był bardziej konwencjonalnym crossoverem, z bardziej prostą linią dachu, która zwiększa przestrzeń nad głową z tyłu, trzeci rząd byłby bezpiecznym miejscem dla dorosłych. W obecnym stanie rzeczy, jeśli jesteś osobą dorosłą o co najmniej umiarkowanym wzroście, będziesz wyjątkowo narażony na utratę zdrowia (szczególnie na urazy głowy), jeśli będziesz siedział w trzecim rzędzie podczas wypadku.

Przeczytaj też: Macie coś na sumieniu? Uważajcie, Tesla Model Y was znajdzie

Exit mobile version