fot. Dacia/Renault
|
Dwie poduszki powietrzne, stalowe felgi, ABS, wspomaganie kierownicy to standardowa wersja Dacii Duster o prostej nazwie – Duster. Samochód z silnikiem 1,5 dCi o mocy 85 koni mechanicznych ma kosztować 39 tysięcy. W wyższej wersji wyposażenia – Ambiance, znajdziemy też zdalnie sterowany centralny zamek, elektryczne szyby przednie i boczne poduszki powietrzne, a w topowej wersji Laureate komputer pokładowy, klimatyzację, reflektory przeciwmłowe, elektrycznie sterowane i ogrzewane lusterka wsteczne, stylizowane felgi stalowe i dwukolorowe zderzaki. W ofercie silnikowej poza jednostką 1,5l 85KM, znajdziemy też silnik 110 konny 1,5 litra oraz silnik 1,6 16V 110KM montowany tylko w samochodach 4*4, w których pojawi się również 6 biegowa skrzynia biegów.
Nowy Duster ma być przede wszystkim atrakcyjny cenowo, ale i bezpieczny, tani w użyciu i mimo swoich kompaktowych jak na „terenówkę” wymiarów komfortowy (samochód jest zbudowany na płycie podłogowej Logana). Na zdjęciach plenerowych Duster wygląda jak mały pogromca terenu, ma poszerzane błotniki, masywny zderzak, chromowany grill i duże relingi dachowe. Dzięki pakietowi Look można go jeszcze podrasować nadając mu atrakcyjny wygląd. W środku producent zapewnia o wysokiej ergonomii auta – komfortowych siedzeniach, wygodnych przyciskach i intuicyjnej obsłudze.
Dostępna w siedmiu kolorach Dacia Duster w oficjalnej sprzedaży pojawi się w kwietniu, ale już w połowie tego miesiąca w salonie będzie można składać zamówienie na model o napędzie 4*2. Dustera w wersji 4*4 zamówimy już 2 tygodnie później. Auto będzie miało trzyletnią gwarancję (lub 100 tysięcy km. przebiegu).
Ciekawe czy o jego sukcesie zadecyduje cena czy właściwości?!