Cieszę się, że nadal będę rywalizować na najwyższym poziomie i czekam na wyzwania związane z Super Formułą. W sezonie 2020 czeka mnie dużo nauki, ale nowy samochód, bliższy Formule 1, pozwoli mi dalej rozwijać się jako kierowcy. Przede mną wiele nowości, takich jak kraj, język czy tory wyścigowe, ale daje mi to dużo motywacji. Dziękuję Ryō Michigamiemu, ThreeBond Racing oraz Hondzie za ich zaufanie – powiedziała Calderón.
Podobnie jak w Formule 2, wszyscy zawodnicy Super Formuły korzystają z jednakowego samochodu Dallara SF19. Różnicą jest natomiast rywalizacja silników – obecnie w serię zaangażowane są Honda oraz Toyota, których 2-litrowe jednostki z turbodoładowaniem generują prawie 550 koni mechanicznych. W połączeniu ze znakomitymi oponami lokalnego dostawcy, daje to czasy okrążeń zaledwie 10 sekund gorsze od tych w Formule 1.
Z Super Formuły wywodzą się m.in. gwiazdy Formuły 1 Pierre Gasly i Stoffel Vandoorne, długodystansowi mistrzowie świata André Lotterer i Kazuki Nakajima, czy rywalizujący w IndyCar Patricio O’Ward i Álex Palou.
Calderón jest pierwszą kobietą w Super Formule, ale drugą w japońskich zmaganiach. Pierwszą kobietą była Sarah Kavanagh, która w sezonie 1997, jeszcze pod nazwą Formula Nippon, wystartowała w dwóch pierwszych wyścigach.