Site icon Motocaina

Targi EICMA 2017: motocykle przyszłości

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"15252";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

Bosch  tworzy systemy połączone siecią, które umożliwiają kierowcom komunikowanie się z innymi pojazdami, infrastrukturą oraz z pozostałymi użytkownikami dróg. Dzięki temu można uniknąć jednej z najczęstszych przyczyn wypadków drogowych – przeoczenia motocyklistów na skrzyżowaniu. Tak zwana cyfrowa tarcza ochronna umożliwia kierowcy samochodu rozpoznanie motocyklisty również w krytycznych sytuacjach. Pozwala im to przyjąć odpowiednią strategię jazdy. Kolejnym rozwiązaniem, które podnosi bezpieczeństwo i komfort jazdy motocyklem jest połączony z siecią horyzont. Motocykliści mogą zobaczyć, co jest za najbliższym zakrętem i uzyskać odpowiednio wcześnie ostrzeżenie o możliwych zagrożeniach.
 
Oczekuje się, że w najbliższych latach rynek lekkich pojazdów elektrycznych, takich jak eScooter, wzrośnie o około 40 procent. Badania pokazują, że około 100 milionów takich pojazdów zostanie wyprodukowanych na całym świecie do roku 2020. Specjalnie w tym celu Bosch stworzył zharmonizowany system składający się z silnika, jednostki sterującej, akumulatora, ładowarki, wyświetlacza oraz aplikacji, przeznaczony do pojazdów na dwóch, trzech i czterech kołach. System można stosować we wszystkich klasach mocy, od 0,25 do 20 kilowatów. Napędza między innymi  eSchwalbe firmy Govecs oraz eScootery firmy AIMA. Ponieważ składa się on z komponentów już stworzonych na potrzeby przemysłu motoryzacyjnego, to producenci pojazdów nie muszą ponosić wysokich kosztów projektowania. Zmniejsza to stopień skomplikowania, liczbę wersji i tym samym koszty dla producentów, a więc także dla każdego, kto chce jechać z napędem elektrycznym przez miasto. Kolejną zaletą jest to, że małe pojazdy redukują nie tylko emisję, ale również hałas.
Exit mobile version