Site icon Motocaina

System SENT i państwowe monitorowanie pojazdów – jak to działa i jakie kary mogą spotkać kierowców?

System SENT i państwowe monitorowanie pojazdów - jak to działa i jakie kary mogą spotkać kierowców?

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"29269";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

Przekazywanie danych globalizacyjnych powinno odbywać się poprzez wykorzystanie dowolnego urządzenia bądź aplikacji wykorzystującej system GPS i potrafiących określić położenie pojazdu, czyli dowolny smartfon lub tablet z zainstalowanym specjalnym oprogramowaniem. Przygotowana aplikacja z certyfikatem państwowym nazywa się SENT GEO i jest powszechnie dostępna w internecie do pobrania na dowolne urządzenie.

W momencie kiedy korzystamy z ogólnodostępnej aplikacji musimy pamiętać o karach, jakie grożą w wypadku przekroczenia 60 minutowej przerwy w transmisji i za dalsze kontynowanie jazdy. Kierowcy grozi kara grzywny w wysokości od 5000 zł do 7500 zł, nierzadko będzie to wyższy koszt od inwestycji w system telematyczny, który nie dopuści do takiej sytuacji.

Jak korzystać z SENT?

Obecnie firmy poruszają się dużo sprawniej w tych przepisach. Samo zgłoszenie przejazdu to formalność – trzeba jednak pamiętać o dotrzymywaniu terminów zgłoszeń i skrupulatnym wypełnieniu wszystkich danych. Błędy zamierzone i niezamierzone traktowane są tak samo, a odwoływanie się potem od kar jest mało efektywne. Samo śledzenie przez system przewozu ułatwili dostawcy usług telematycznych. Posiadając telematykę zintegrowaną z rządowym systemem nie musimy opierać się na aplikacjach zainstalowanych na smartfonach kierowców. Rozwiązanie z aplikacją u kierowcy posiada wiele wad – zasięg telefonów bywa różny, trzeba posiadać odpowiedni pakiet danych i dostęp do internetu, smartfon może łatwo się rozładować, a kierowca nie zauważyć, że aplikacja nie nadaje do systemu. Po 60 minutach przerwy w nadawaniu obowiązkowe jest zatrzymaniu pojazdu do czasu wznowienia przesyłania sygnału, w innym wypadku czeka nas kara pieniążna. W przypadku telematyki nasz dostawca sam wysyła dane do systemu SENT – dane są dostępne online w czasie rzeczywistym, a kierowca nie musi uczestniczyć w całym procesie. Co ważne, jeśli z jakiegoś powodu transmisja zostanie przerwana, to przewoźnik otrzymuje alerty z ostrzeżeniami po 30 i 50 minutach oraz o ponownym wznowieniu nadawania sygnału – mówi Tomasz Czyż, ekspert GBOX, Grupa INELO.

Exit mobile version