Site icon Motocaina

System ochrony pieszych

fot. Volvo

Obecnie konstruktorzy Volvo, pracują nad układem Collision Warning with Full Brake and Pedestrian Safety. Jak sama skomplikowana i długa nazwa wskazuje (ciekawe, jak będzie brzmiał jej skrót?!), chodzi o bardzo zaawansowany technicznie system, który po raz kolejny wyprzedzi konkurencję.

O manekinach, na których testowany jest system poczytaj tu.

Na czym polega rola systemu i jak jest on zbudowany? „Collision Warning with..” składa się z zamontowanego w okolicy chłodnicy radaru oraz kamery umieszczonej po zewnętrznej stronie lusterka wewnętrznego. Radar wykrywa przeszkody i mierzy odległość między nimi, a pojazdem; kamera natomiast sprawdza z jaką przeszkodą mamy doczynienia i potrafi rozróżnić nie tylko samochody poruszające się w tym samym kierunku czy stojące, ale również wykryć znajdującego się na jezdni pieszego. Jeśli urządzenie wykryje zagrożenie ostrzega kierowcę za pomocą sygnału dźwiękowego i świetlnego (lampa na desce rozdzielczej), a jeśli to nie poskutkuje uruchomi hamulce w trybie awaryjnym, zatrzymując Volvo.

System zapowiada się naprawdę imponująco, szczególnie że będzie działał przy niewielkich, często praktykowanych podczas jazdy miejskiej, prędkościach. Po raz pierwszy będziemy go mogły przetestować w Volvo S60.

Źródło: Volvo, interia

 

Exit mobile version