Site icon Motocaina

SUV z zacięciem sportowym: nowe Porsche Cayenne GTS

Porsche Cayenne GTS
fot. Porsche

Pod maską Cayenne GTS pracuje 4,8-litrowy, ośmiocylindrowy silnik w układzie V o podwyższonej do 420 KM (309 kW) mocy, którego budowa bazuje na silniku Cayenne S. Za przeniesienie napędu odpowiedzialna jest ośmiobiegowa przekładnia Tiptronic S ze zintegrowaną funkcją Auto-Start-Stop. Silnik i zmodyfikowana skrzynia biegów podkreślają typowo sportowe właściwości auta. Cayenne GTS przyspiesza do setki w 5,7 sekundy, po 13,3 sekundach osiąga 160 km/h. Prędkość maksymalna auta wynosi 261 km/h. Zużycie paliwa w znormalizowanym cyklu NEFZ to 10,7 litra na 100 km. Zawieszenie jest sztywniejsze, wyposażone w Porsche Active Suspension Management (PASM), a nadwozie obniżone o 24 milimetry w stosunku do Cayenne S.

Dzięki temu nowe Cayenne GTS porusza się jeszcze bliżej drogi.

Porsche Cayenne GTS
fot. Porsche

Również zewnętrznie Cayenne GTS wyróżnia się typowo sportowymi elementami, jak przód nadwozia, czarne ramy i listwy z połyskiem, wyprofilowane osłony progów i poszerzone nadkola oraz charakterystyczny spojler dachowy z podwójnym profilem skrzydła.

Seryjnie GTS jest wyposażony w skórzaną tapicerkę z elementami z Alcantary, a także siedzenia z ośmiokierunkową regulacją.

Cayenne GTS pojawi się na rynku w lipcu 2012 roku. Będzie kosztowało 107 997 euro (z podatkiem VAT).

Exit mobile version