Najnowsze propozycje Husqvarny – „Strada” i „Terra”, to rozszerzenie oferty firmy w zakresie produkcji jednocylindrowych motocykli. Projekty modeli wzorowane były na motocyklu BMW – G650 GS.
Przeznaczeniem modelu Terra są powierzchnie off-roadowe, zaś Strada został stworzony do podboju szos.
Oba modele wyposażone są w jednocylindrowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 652 ccm (z BMW G650 GS), który został poddany wielu modyfikacjom, między innymi wtrysku czy rozrządu; zamontowano także czerwoną pokrywę zaworów. Moc, jaką generują oba motocykle wynosi 58 KM (w niektórych krajach zredukowana do 48 KM w związku z obostrzeniami w przepisach) i jest dostarczana do tylnego koła.
TR650 Strada |
fot. Husqvarna |
Co więcej, model TR650 Strada wyposażono w ABS, który otrzymamy w standardowym wyposażeniu motocykla. Tym samym producenci zapewniają swoim klientom maksymalny poziom bezpieczeństwa związany z nawet bardzo nagłym hamowaniem. W modelu Terra ABS jest opcjonalny.
Według danych Husqvarny, TR 650 Strada na sucho waży 168 kg, zaś z płynami waga wzrasta do 186 kg. Model Terra natomiast cechuje się mniejszymi parametrami: 166 kg na sucho, a 184 kg z płynami.
TR650 Terra |
fot. Husqvarna |
Ponadto producenci umożliwili klientom zakup szeregu dodatków umożliwiających lepsze i łatwiejsze użytkowanie motocykli. Wśród tych akcesoriów znalazły się między innymi podgrzewane manetki, alarm, kufer centralny oraz kufry boczne, torba do umieszczenia na siedzeniu pasażera, przednia szyba oraz możliwość obniżenia siedzenia.