Site icon Motocaina

SSC Tuatara powtórzy „udaną” próbę bicia rekordu prędkości, po tym jak oskarżono ich o oszustwo!

SSC Tuatara najszybszym samochodem na świecie

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"31034";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

10 października 2020 roku SSC Tuatara unicestwiło poprzedni rekord ustanowiony przez Koenigsegg Agera RS. W ciągu dwóch przejazdów SSC Tuatara osiągnął średnio 508 km/h, pokonując średnią 447 km/h Agery RS.

Ta średnia nie mówi nam jednak wszystkiego. W ostatnim przejeździe SSC Tuatara osiągnął maksymalną prędkość 533 km/h, podnosząc poprzeczkę jeszcze wyżej, jeśli chodzi o najwyższą prędkość osiąganą na drodze publicznej.

Przeczytaj też: Najszybsze seryjnie produkowane auto to…? Odpowiedź jest zaskakująca!

Nie wszyscy jednak wierzą w ten rekord i poddają w wątpliwość osiągnięcie przez Tuatarę 533 km/h.  Kontrowersje są związane z edycją filmu z próby bicia rekordu, na którym widać pewne nieścisłości związane z sygnałem GPS.

Jerod Shelby, założyciel i dyrektor generalny SSC, opublikował wideo, w którym mówi, że SSC ma zamiar ponownie pobić rekord prędkości:

Im więcej patrzyliśmy i im więcej próbowaliśmy analizować, tym bardziej martwiliśmy się, że pojawiły się wątpliwości w związku między materiałem wideo a sygnałem GPS.

Bez względu na to, co zrobimy w najbliższych dniach, aby spróbować uratować ten konkretny rekord, zawsze będzie na nim plama… musimy ponownie nagrać bicie rekordu, musimy to zrobić jeszcze raz. I zrobić to w sposób niezaprzeczalny i niepodważalny.

Shelby mówi, że SSC przygotuje się do kolejnego bicia rekordu i zrobi to w „bardzo bliskiej przyszłości”. Tym razem Tuatara będzie wyposażony w wiele jednostek GPS od różnych producentów. Ponadto Shelby zaprosił na wydarzenie niektórych YouTuberów, którzy zakwestionowali rekord, przeprowadzając analizy wideo.

Przeczytaj też: Zofia Peda-Proffit: najszybsza Polka świata

W obecnej sytuacji, pierwotny, deklarowany przez SSC Tuatara rekord prędkości samochodu seryjnego, nie trafi do księgi rekordów. Będziemy więc niecierpliwie czekać na drugi, wyjaśniający wszystkie kontrowersje przejazd.

Exit mobile version