Straż Ochrony Kolei, prowadziła akcję „Bezpieczny przejazd”, w ramach której edukowała kierujących w kwestii zasad pokonywania przejazdów kolejowych. Na nagraniu widzimy, jak SOK-ista tłumaczy kierowcy Mercedesa, że należy poczekać, aż zapory całkowicie się podniosą, a czerwony sygnał zgaśnie.
Dlaczego nie można ruszać natychmiast? Może się zdarzyć, że zapory nagle zaczną ponownie opadać, ponieważ zacznie się zbliżać kolejny pociąg. A po pierwsze dlatego, że nie wjeżdża się za sygnalizator, nadający czerwony sygnał. Proste?
Rowerzysta oszukał system – znalazł sposób na legalne przejeżdżanie na czerwonym?
Nie dla rowerzysty, którego nie było przy pogadance, czego szybko pożałował. Kiedy tylko zapory zaczęły się ponosić, dziarsko ruszył przed siebie. Funkcjonariuszowi, stojącemu po drugiej stronie, nie pozostało nic innego, jak wystawienie mu mandatu na 2000 zł.