Zegarek umożliwia też czytanie e-maili, wiadomości tekstowych oraz zawiadamia o połączeniach telefonicznych. Scania opracowała smartwatch wspólnie z Sony Mobile. Pierwsza wersja urządzenia powstanie w limitowanej serii 999 egzemplarzy, nazwanych „Black Griffin”. Scania będzie udoskonalać zegarek zwiększając jego użyteczność i dodając nowe funkcje poprzez aktualizacje do ściągnięcia.
Mattias Lundholm, dyrektor Scania Connected Services and Solutions
– Dostrzegamy jednak doskonałą możliwość zintegrowania zegarka z systemami ciężarówki, aby tą drogą przekazywać kluczowe informacje oraz monitorować i analizować dane o flocie pojazdów.
Menedżer projektu ze strony firmy Scania, Jonas Svanholm
– Chcemy opracować rozwiązanie, które sprawi, że Scania Watch będzie najprawdziwszym przyjacielem kierowcy. Istniejące już aplikacje są skierowane głównie do firm transportowych i osób zarządzających logistyką. Scania Watch w połączeniu z nową aplikacją idzie o krok dalej i pomaga kierowcy w codziennej pracy. Mamy nadzieję, że nowsze wersje będą dostarczać dodatkowych informacji, takich jak np. puls kierowcy. To zwiększy możliwości zegarka o monitorowanie zdrowia kierowcy, z korzyścią dla bezpieczeństwa.