Smart Forvision. |
fot. Smart
|
Prototyp jest odzwierciedleniem przyszłego kierunku designu marki. Jest również kopalnią nowych rozwiązań technologicznych, które mają być zastosowane w kolejnych modelach, nomen omen opracowanych we współpracy z BASF (największą na świecie firmą chemiczną).
I w tym momencie warto zauważyć, że koła koncepcyjnego Smarta ważą jedynie 3 kilogramy, ponieważ są wykonane z plastiku. Poza tym konstrukcja kabiny wykonana jest z włókna węglowego, które uzupełnia żywica epoksydową. Wszystko to wpłynęło na obniżenie wagi auta o 50% w porównaniu z konstrukcją stalową i 30% w porównaniu z aluminium.
Oczywiście Forvision ma elektryczny układ napędowy, a akumulator jest ładowany między innymi przez bateria słoneczna umieszczona na dachu.
Kolejna, trzecia już generacja Samrt Fortwo wjedzie na rynek najprawdopodobniej w przyszłym roku. I tu kolejna ciekawostka. Miejski Smart będzie oparty na nowej płycie podłogowej, powstałej we współpracy z zespołem Nissan-Renault, takiej samej jaka będzie wykorzystana w produkcji nowego Renault Twingo.