Pojazdy oparte na platformie MEB oraz te budowane na bazie platform MQB mogą teraz powstawać w tym samym czasie. Jest to koncepcja unikatowa dla całej Grupy Volkswagen i pozwala na dużą elastyczność produkcji.
Ukończona zgodnie z planem przebudowa linii produkcyjnej dla modelu Enyaq iV pozwala nam produkować pojazdy równolegle, zarówno w oparciu o platformę MEB, jak i platformy MQB. Jest to koncepcja unikatowa w skali całej Grupy Volkswagen. Pozwoli ona wytwarzać w naszej głównej fabryce od 250 do 350 sztuk modelu Enyaq iV dziennie. Oznacza to, że będziemy mogli zareagować na popyt rynkowy bez opóźnienia, zapewniając ciągłą pracę linii z pełną przepustowością – podkreśla Michael Oeljeklaus, członek zarządu Skoda Auto ds. produkcji i logistyki.
Przygotowanie linii produkcyjnej do budowy pierwszego w pełni elektrycznego SUV-a marki, Skody Enyaq iV, opartego na modułowej platformie dla samochodów elektrycznych MEB rozpoczęto latem ubiegłego roku. W tym czasie zmodyfikowano elementy konstrukcyjne budynku oraz technologie transportu części, aby dostosować je do masy pojazdów elektrycznych oraz montowanych komponentów. Ponadto ostateczny montaż podwozia jest zautomatyzowany i obejmuje także instalację baterii.
Do obsługi baterii o podwyższonej masie zainstalowano specjalne roboty pomocnicze. Skoda stworzyła też większą stację roboczą do regulacji wyświetlaczy typu head-up. Podczas przebudowy linii produkcyjnej marka położyła szczególny nacisk na bezpieczeństwo, zwłaszcza w strefie montażu baterii. Firma zadbała o kompleksowe zabezpieczenia przeciwpożarowe, a także zainstalowała kamery termowizyjne. Mogą one monitorować temperaturę w hali fabrycznej przez całą dobę i w razie nieprawidłowości uruchomić alarm.