Flota obejmuje modele Octavia oraz hybrydy typu plug-in Octavia iV i Superb iV. W pełni elektryczny SUV marki, Enyaq iV, posłuży za mobilne centrum dowodzenia dyrektora Tour de France, Christiana Prudhomme’a. Skoda sponsoruje także zieloną koszulkę dla najlepszego sprintera, a jako partner oficjalnej aplikacji Tour de France będzie na bieżąco informować fanów o najnowszych wydarzeniach z kolarskiej imprezy.
– Długa historia naszej marki jest nierozerwalnie związana z kolarstwem. Z tego powodu Skoda Auto stara się być silnym, długoterminowym partnerem zarówno międzynarodowej elity rowerowej, jak i amatorskiego kolarstwa. Wspieranie Tour de France jest jednym z filarów naszych działań w zakresie sponsoringu sportowego od 2004 roku. Daje nam możliwość widocznego i zrównoważonego pozycjonowania naszej marki i produktów w odpowiedniej oprawie, a także pozwala dzielić się entuzjazmem dla tego wspaniałego sportu z międzynarodową społecznością rowerową. Szczególnie cieszę się, że Enyaq iV, nasz pierwszy w pełni elektryczny SUV, będzie flagowym pojazdem Tour de France – podkreśla Martin Jahn, członek zarządu ŠKODA AUTO ds. sprzedaży i marketingu.
108. Tour de France rozpocznie się 26 czerwca w miejscowości Brest. Obejmie 21 etapów o łącznej długości ponad 3300 kilometrów, w tym sześć etapów górskich. Peleton dotrze do mety na Polach Elizejskich w Paryżu 18 lipca.
W tym roku peleton poprowadzi Skoda Enyaq iV. We wnętrzu pojazdu zasiądzie dyrektor Tour de France, Christian Prudhomme. Dzięki zaawansowanej technologii komunikacyjnej będzie on dowodził wyścigiem z mobilnego centrum, a specjalny otwierany szklany dach pojazdu zapewni mu najlepszy widok na peleton. Na niektórych odcinkach Christian Prudhomme będzie również wykorzystywał Skody Superb iV z napędem hybrydowym typu plug-in.
Logo ŠKODY pojawi się na zielonej koszulce najlepszego sprintera, którą marka sponsoruje od 2015 roku. Zwycięzca największego na świecie wyścigu kolarskiego po raz jedenasty otrzyma kryształowe trofeum na Polach Elizejskich.