Na zdjęciach w kamuflażu, zaprezentowanych przez producenta możemy zauważyć wyraziste reflektory, biegnące aż do osłony chłodnicy. Już w wersji podstawowej modelu zastosowano nowoczesną technologię LED. Opcjonalnie dostępne będą reflektory Full LED wraz z kompleksowym zakresem funkcji lub pełne oświetlenie tylne w technologii LED.
Po raz pierwszy w modelu Fabia dostępny jest cyfrowy zestaw wskaźników. Z chwilą wprowadzenia auta do sprzedaży dostępne będą trzy wersje: Active, Ambition oraz Style, oferujące nową kolorystykę i materiały, a także wariant Monte Carlo inspirowany rajdową historią marki.
Długość pojazdu wynosi 4107 mm, szerokość 1780 mm, a jego wysokość to 1460 mm. Rozstaw osi jest równy 2564 mm. Pojemność bagażnika wynosi 380 l, po złożeniu tylnych foteli to aż 1190 l.
Silnik montowany w wersji podstawowej modelu to trzycylindrowy 1.0 MPI o mocy 80 KM. Moc przenoszona jest na przednie koła za pośrednictwem pięciostopniowej skrzyni manualnej. Nowa generacja Skody Fabia będzie także dostępna z turbodoładowanymi silnikami TSI.
Silnik 1.0 TSI o mocy 95 KM połączony jest z 5-stopniową skrzynią biegów, natomiast mocniejszy silnik 1.0 TSI o mocy 110 KM wyposażony jest w skrzynię 6-stopniową lub w automatyczną 7—stopniową przekładnię DSG. Nowa Fabia będzie miała w swojej ofercie również czterocylindrowy silnik 1.5 TSI, który generuje 150 KM mocy i jest dostępny z 7-biegową skrzynią biegów DSG w standardzie.