Site icon Motocaina

Seat Leon po raz pierwszy oferuje aż 4 rodzaje napędów o mocy nawet 204 KM

Seat Leon po raz pierwszy oferuje aż 4 rodzaje napędów. Nawet ż mocą do 204 KM!

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"25435";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

Kierowcy mogą korzystać także z czterech zaprogramowanych trybów jazdy – Eco, Normal, Comfort i Sport. Możliwe jest również dostosowanie parametrów do indywidualnych potrzeb za pomocą adaptacyjnego zawieszenia (DCC).

Wszystkie silniki benzynowe dostępne w najnowszym modelu Seata Leona są wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie, zapewniając moc na poziomie od 90 KM do 190 KM. Gamę otwierają litrowe trzycylindrowe jednostki o mocy 90 KM (przy 5500 obrotach na minutę) i 110 KM (przy 5500 obr./min). Pierwsza z nich zapewnia maksymalny moment obrotowy na poziomie 175 Nm pomiędzy 1500 i 4000 obr./min, druga – na poziomie 200 Nm pomiędzy 1500 i 4000 obr./min.

Czytaj: Nowy Seat Leon zadebiutował. Wszystko, co musicie o nim wiedzieć

Jednostki TDI nowego Seata zostały wyposażone w system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) z podwójnym dozowaniem, który obejmuje podwójny wtrysk płynu AdBlue, co znacznie ogranicza poziom emisji NOx w porównaniu do silników Diesla oferowanych w poprzedniej generacji Leona.Najnowszy Seat Leon Sportstourer jest dostępny z dwiema jednostkami napędowymi Diesla o pojemności 2 litrów. Podstawowy wariant o mocy 115 KM jest dostępny z manualną skrzynią biegów, z kolei pojazdy z jednostkami o mocy 150 KM mogą być wyposażone w manualną albo automatyczną dwusprzęgłową skrzynię biegów (DSG).

Układ napędowy oparty na technologii „miękkej” hybrydy (eTSI) sprawia, że kompaktowy samochód staje się jeszcze bardziej wydajny. System jest dostępny w połączeniu z jednym z dwóch silników spalinowych – litrową jednostką TSI o mocy 110 KM lub 1,5-litrową jednostką o mocy 150 KM. Silnik spalinowy sparowany z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów DSG i 48-woltowym elektrycznym układem hybrydowym, co przekłada się na niższe spalanie.

Seat Leon po raz pierwszy dostępny jest również z układem hybrydowym typu plug-in. Dzięki połączeniu 1,4-litrowego silnika TSI i silnika elektrycznego, układ napędowy generuje 204 KM. Moc na koła trafia za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni DSG, a energia elektryczna jest gromadzona w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 13 kWh.

Gama silników

Wersje benzynowe (TSI)

Diesel (tylko Leon Sportstourer)

mHEV

PHEV

Exit mobile version