W 2012 roku zwycięzcą konkursu był Litwin Egidijus Gužauskas i jego projekt „Speed Rhythm”. Efekt obejrzało ponad 200 tysięcy widzów na torze i miliony przed telewizorami na całym świecie.
W tym roku fani motoryzacji i wyścigów, a także studenci wszystkich form wzornictwa: artystycznego, przemysłowego, odzieżowego i architektonicznego, ponownie zostali zaproszeni do zaprojektowania wyglądu zewnętrznego pojazdu, który wystartuje w legendarnym wyścigu. Konkurs jest otwarty dla amatorów
i profesjonalistów.
Model sponsorowanego przez Dunlopa samochodu oraz nazwa zespołu zostaną ogłoszone do końca stycznia.
Speed Rhytm – zwycięski projekt z ubiegłego roku |
fot. Dunlop
|
Konkurs jest otwarty dla uczestników z dwunastu krajów Europy. Uczestnik musi mieć ukończone 16 lat. Pomysły można zgłaszać przez stronę internetową http://artcar.dunlop.eu, która umożliwia łatwe umieszczanie projektów: uczestnicy nakładają proponowane wzory na model pojazdu.
Jury będzie zwracać uwagę na twórcze i pełne wyobraźni wykorzystanie samochodowego “płótna”. Ale nie tylko – Dunlop zachęca również początkujących krytyków sztuki do oceny zgłoszeń konkursowych na stronie http://artcar.dunlop.eu. Rejestracja nie jest wymagana – wystarczy kliknąć Facebookowe „Lubię to” obok wybranego wzoru. Dwa najczęściej „lubiane” projekty wraz z dwoma wybranymi przez jury z każdego kraju otrzymają nagrody i znajdą się w europejskim finale. Najpopularniejszy projekt automatycznie otrzyma miejsce w finałowej czwórce.
Spośród 48 finalistów zostanie wyłonionych czterech międzynarodowych zwycięzców. Jeden z nich to najpopularniejszy projekt, trzech pozostałych wyłoni europejskie jury.
Pierwszą nagrodą w konkursie będzie prezentacja samochodu podczas testu na torze Le Mans 9 czerwca. Zwycięzca zostanie również zaproszony na oficjalną kolację, weźmie udział w testowej jeździe na torze Le Mans, otrzyma dwa bilety na wyścig na Le Mans oraz 1000 euro. Trzej pozostali zwycięzcy otrzymają reprodukcję swoich projektów na płótnie, podpisaną przez kierowców zespołu.