Patronem programu jest Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego.
W ramach akcji na platformie crowdsourcingowej millionyou.com zostanie zorganizowany konkurs na film promujący bezpieczną jazdę samochodem w mieście. Spośród zgłoszeń zostaną wyłonione najlepsze spoty, które następnie będą promowane w internecie oraz na portalach społecznościowych. Prace konkursowe można zgłaszać do 2 września. Autorzy najlepszych filmów otrzymają nagrody pieniężne w wysokości do 10 000 zł.
fot. materiały prasowe |
Akcja powstała w odpowiedzi na problem wysokiej wypadkowości w miastach. W 2012 roku zdecydowana większość wypadków – aż 27 056, miała miejsce w obszarze zabudowanym (73% ogólnej liczby wypadków), zginęły w nich 1 652 osoby, a 32071 zostało rannych.
Akcja „Prędkość w mieście to obciach” to inicjatywa Liberty Direct. W marcu firma dołączyła do grona członków Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego, prowadzi również fanpage https://www.facebook.com/BezpiecznyMalyPasazer angażujący społeczność fanów w dyskusję na temat odpowiedniej opieki nad dziećmi podczas jazdy samochodem.