Site icon Motocaina

Rusza 51. Rajd Dolnośląski!

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"14972";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

Zawody organizowane przez Automobilklub Ziemi Kłodzkiej stanowić będą 4. rundę Inter Cars Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski oraz 4. rundę Motul Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.

Baza rajdu znajduje się w Dusznikach – Zdroju, uroczysty start nastąpi w piątek o godz. 13.00, a meta w sobotę o 15.30. Dla zawodników RSMP przygotowano 9 odcinków specjalnych o łącznej długości 133,45 km, a zawodnicy HRSMP mają do pokonania 5 oesów o długości niespełna 58 km. Wszystko to w nowej, bardziej kompaktowej formule zawodów.

Wstęp na większość oesów 51. Rajdu Dolnośląskiego będzie bezpłatny, a biletowany będzie tylko widowiskowy odcinek Duszniki Arena, którego przejazd będzie 3-krotny (w tym raz nocny). Całodzienna wejściówka to koszt 20 zł. Będzie można również dokonać zakupu pakietu VIP, który zawierać będzie dodatkowo konsumpcję oraz gadżety rajdowe.

Do rywalizacji w 51. Rajdzie Dolnośląskim zamierza przystąpić 85 załóg, a w tym 38 w autach historycznych. Na kultowych trasach pojawi się cała czołówka najlepszych zawodników RSMP, a w zawodach historycznych możecie liczyć na takie perełki jak: Audi Quattro, Porsche 911 SC, Toyota Celica GT-Four oraz Turbo 4WD, Lancia Delta Integrale, Ford Escort, FSO Polonez 2000, Fiat Ritmo, czy słynna Subaru Impreza 555.

Do rywalizacji przystąpią także rajdowe zawodniczki. Pierwszą zobaczymy w Citroenie C2 R2 z numerem 23, a będzie to Aneta Marcol u boku kierowcy – Rafała Kulki. Zawodniczka wraca na prawy fotel po dłuższej przerwie w startach:

– W dniach 8-9 września weźmiemy udział w Rajdzie Dolnośląskim na malowniczym trasach Kotliny Kłodzkiej. Dzięki uprzejmości Rafała Kulki mam zaszczyt zasiąść na prawym fotelu naszej rajdowej broni która jest Citroen C2-R2. Naszym celem jest osiągnięcie jak najlepszego rezultatu, a przede wszystkim mety. Odcinki wokół Kotliny są bardzo wymagające, gdzie bardzo ważną rolę odgrywa komunikacja w rajdówce. Serdecznie zapraszamy na odcinki oraz do kibicowania małej Cytrynce z nr 23! – mówi Aneta.

Kolejną zawodniczką w roli pilota będzie Katarzyna Pytel-Majkowska, która poprowadzi Jacka Poloka za kierownicą Forda Fiesty R2 z numerem 34:

– Dziękujemy sponsorowi Soprema za umożliwienie startów i wsparcie. Odbyliśmy wiele kilometrów testowych i liczymy że przełoży się to na równą jazdę. Nasz plan to wygrać klasę! Mamy nadzieję, że pomimo chłodu pogoda dopisze nam i kibicom, szczególnie, że na rajdzie wspiera mnie mój mąż, który przy okazji spaceruje po Dusznikach i wtapia się w liczne grupki kuracjuszy (śmiech). Trasy są mega, jak to na dolnośląskim i na żadnym, innym rajdzie nie leciałam tak na hopie, jak na Duszniki Arena! A przed rajdem obcięłam włosy (mąż dostał zawału), notatki mamy dopieszczone, nie pozostaje nic innego, jak czekać na start! – mówi Kasia.

A w Hondzie Civic z numerem 44 zobaczymy pierwszą zawodniczkę za kierownicą! Będzie to Klaudia Temple, którą wspierać będzie Michał Poradzisz:

– Będzie to mój drugi start w Rajdzie Dolnośląskim, jednak wszystkie, tegoroczne odcinki są dla mnie nowe, także nie wiemy czego się spodziewać… Ciekawostką jest na pewno odcinek, który rozegrany zostanie na arenie w Dusznikach po ciemku – mamy nadzieję, że to będzie fajne widowisko dla kibiców! Standardowo na starcie pojawimy się Hondą Civic, więc proszę trzymać kciuki za nr 44! Do zobaczenia na oesach – mówi Klaudia.

Kolejne zawodniczki zobaczymy w rajdówkach historycznych. Już w pierwszej (z numerem 100) zobaczymy Magdalenę Tokarską w roli pilota Artura Rowińskiego w Audi Quattro. Następnie w załodze Hondy Civic z numerem 109 pojedzie Damian Kostka i towarzysząca mu na prawym fotelu – Agnieszka Załęcka.

W kultowej Lancii HF Integrale z numerem 118 zobaczymy Adama Kacprzyka za kierownicą i Alicję Gnatowską w roli pilota:

– Po pechowym Rajdzie Barbórki Warszawskiej wracamy do gry! Po reanimacji naszej Lancii Delta HF Integrale, w wielkim stylu pojawiamy się na 4. rundzie Motul HRSMP 2017, 51. Rajdzie Dolnośląskim. Osobiście jestem bardzo szczęśliwa, że udało się doprowadzić Lancie do stanu rajdowego i możemy pojawić się na starcie tego rajdu. Chętnie tam wracamy, choć zeszłoroczna edycja rajdu nie była dla nas do końca udana, ale dobra zabawa przede wszystkim! Trzymajcie kciuki i do zobaczenia na mecie! – mówi Alicja. A ostatnia zawodniczka w roli pilota wystąpi w załodze z numerem 119. Będzie to Ewa Habryn-Chojnacka u boku Pawła Chojnackiego w BMW E30 318 IS.

Dokładne informacje dotyczące rajdu, mapki odcinków oraz ich wyniki znajdziecie na oficjalnej stronie rajdu: www.rajd.dolnoslaski.pl.

Exit mobile version