Na liście startowej mistrzostw Polski znalazło się 68 załóg, a mistrzostw Europy – jedynie 34. Rajd Rzeszowski miał być także rundą Mistrzostw FIA Strefy Europy Centralnej w Rajdach Samochodów Historycznych, jednak z powodu braku zgłoszeń ją odwołano. Wstęp na rajd jest biletowany od 10 zł za odcinek, po najdroższy karnet VIP za 249 zł.
Uczestnicy RSMP podczas Rajdu Rzeszowskiego przejadą więcej kilometrów, niż zwykle. Trasa rajdu składa się z 13 odcinków specjalnych, podzielonych na dwa etapy i liczy łącznie prawie 215 kilometrów oesowych. Ostatni odcinek rajdu (w tym przypadku nie jest to odcinek miejski) będzie traktowany jako Power Stage, za który trzy najszybsze w RSMP załogi otrzymają dodatkowe punkty. Uroczysta ceremonia mety rajdu rozpocznie się na rzeszowskim rynku w sobotę o godz. 17.40.
W Rajdzie Rzeszowskim wystąpi tylko jedna kobieta za kierownicą – Klaudia Temple oraz dwie zawodniczki w roli pilota: Katarzyna Wojtiuk i Agnieszka Pyra. Niestety z powodów finansowych nie udało się wystartować Balbinie Gryczyńskiej, która widniała na liście zgłoszeń.
Z numerem 76 zobaczymy Hondę Civic Type-R, a w niej rajdową parę Tomasza i Agnieszkę Pyra:
Kolejna załoga z zawodniczką na pokładzie otrzymała numer 82, gdzie w Oplu Kadecie zobaczymy za kierownicą Łukasza Ryznara, a w roli pilota – Katarzynę Wojtiuk:
– Jesteśmy już po zapoznaniu i prologu, jutro zaczynamy prawdziwy rajd. Odcinki Rajdu Rzeszowskiego to dla mnie kwintesencja rajdów! Naszym celem jest meta, a ponad 200 km OS-ów to nie lada wyzwanie – mówi Klaudia.
Mocno trzymamy kciuki za całą stawkę zawodników, a ich poczynania można śledzić na żywo na oficjalnej stronie rajdu oraz na aplikacjach do smartphona: http://www.rajd.rzeszow.pl/pl/jak-sledzic-rajd-rzeszowski-w-internecie/ . Oczywiście najlepiej to robić przy trasie Rajdu Rzeszowskiego!