Site icon Motocaina

Rolls-Royce Wraith kusi luksusem w Genewie

Wraith jest mniejszy od Phantoma Coupe i od modelu Ghost, na którym bazuje (dokładnie 130 mm krótszy, 40 mm szerszy i 43 mm niższy; rozstaw osi zaś został zredukowany o 183 mm).

We wnętrzu zmieści się czterech pasażerów i chociaż kabina niewiele się od Ghosta różni, to jednak można znaleźć luksusowo zaakcentowane różnice: wstawki z prawdziwego drewna, metaliczne elementy dekoracyjne, gwiazdy w podsufitce.

Pod maską pracuje silnik V12 o mocy 624 KM i maksymalnym momencie obrotowym 800 Nm, dostępnym już od 1500 obr./min. Jednostka współpracuje z ośmiobiegową skrzynią automatyczną ZF zawierającą moduł GPS, który ustala, czy wybrany bieg odpowiada bieżącym warunkom drogowym. System określa, czy na trasie znajdują się zakręty, ronda lub zjazdy z autostrady i planuje zmianę biegu uwzględniając styl jazdy kierowcy.

fot. Rolls-Royce

Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 sekundy. Nowy Wraith jest najszybszym pojazdem w dotychczasowej historii marki.

W celu poprawy właściwości jezdnych inżynierowie usztywnili zawieszenie i zamontowali przeprojektowany układ kierowniczy o sile wspomagania zależnej od prędkości jazdy.

Ostateczny cennik jeszcze nie został potwierdzony, ale wiadomo już, że Wraith w wersji podstawowej będzie kosztował ponad 1 mln zł. Do pierwszych klientów trafi w ostatnim kwartale 2013 roku.

Exit mobile version