– Sport samochodowy i samochody sportowe są zakorzenione w genach grupy Renault – powiedział Carlos Ghosn, prezes grupy Renault. – Na początku lutego zapowiedzieliśmy nasz powrót do Formuły 1 z własną stajnią. Dziś zapowiadamy powrót Alpine. Jest to nowy etap w rozwoju i zastosowaniu naszego know-how oraz naszych najnowszych technologii w sporcie wyczynowym, by później korzystać z nich w produkcji samochodów seryjnych. Naszym celem jest pozyskanie nowych klientów w segmencie samochodów sportowych klasy premium.
Show car Alpine Vision może stać się godnym spadkobiercą słynnego Alpine Berlinette A110, samochodu podziwianego i cenionego przez pasjonatów sportu samochodowego na całym świecie. Alpine Vision ma czterocylindrowy silnik turbo przygotowany przez ekspertów z Renault Sport. Niewielka masa pojazdu pozwala mu osiągnąć prędkość 100 km/h w czasie poniżej 4,5 sekundy – jest to cel wyznaczony dla samochodu seryjnego.
W ciągu najbliższych 12 miesięcy zespół Alpine poświęci się pracy nad skonstruowaniem wyjątkowego samochodu, który będzie bardzo zbliżony do Alpine Vision pod względem kształtu nadwozia, masy pojazdu, jego zachowania na drodze, zwrotności, a także wyjątkowej dbałości o najdrobniejsze detale wykończenia.
Wśród priorytetów zespołu Alpine znajdzie się również dalszy rozwój sieci i kontynuacja programu startów w wyścigach. Stajnia Signatech-Alpine Racing zdobyła już dwa tytuły mistrzowskie w wyścigach ELMS (European Le Mans Series)
i odniosła zwycięstwo w kategorii LMP2 w chińskiej edycji światowych mistrzostw wyścigów wytrzymałościowych w 2015 roku (FIA WEC) w Szanghaju. W tym sezonie zespół ten wystawi dwa prototypy Alpine LMP2 do zawodów FIA WEC, jak również do wyścigu 24H Le Mans.
Nowy samochód marki Alpine, montowany w Dieppe we Francji, pojawi się w sprzedaży w 2017 roku, na początku w Europie.