Site icon Motocaina

Renault Megane E-Tech zaprezentowane! Będzie dostępne tylko z napędem elektrycznym

Renault Mégane E-Tech Electric

Renault Mégane E-Tech Electric

Spalinowy hatchback? To już przeszłość. Zaprezentowane podczas targów IAA Mobility w Monachium nowe Renault Megane E-Tech to elektryczny crossover.

Renault Mégane E-Tech Electric, fot. materiały prasowe / Renault

Uspokajamy, dotychczasową odmianę Megane wciąż znajdziecie w ofercie francuskiego producenta, do czasu aż ten postanowi uśmiercić spalinowe modele. Jeśli jednak wolicie nowości, to będzie zmuszeni przesiąść się na napęd elektryczny.

Renault Mégane E-Tech Electric – co o nim wiemy?

Elektryczne Renault Mégane bazuje na platformie CMF-EV. Samochód ma 4,21 metra długości i 2,7-metrowy rozstaw osi.

Sercem elektrycznego Mégane będzie silnik elektryczny o mocy 130 lub 217 KM. Mocniejszy wariant ma osiągać „setkę” w 7,4 sekundy. Oczywistym więc jest, że 130-konna wersja demonem prędkości nie będzie.

Do wyboru będą też różne pojemności akumulatorów -  40 kWh i 60 kWh. Mniejszy zapewni maksymalny zasięg 300 kilometrów, a większy nawet 470 kilometrów. Renault chwali się 8-letnią gwarancją na baterie – jeśli ich maksymalna pojemność spadnie o więcej niż 30%, będzie można liczyć na darmową wymianę.

Renault Mégane E-Tech Electric, fot. materiały prasowe / Renault

Wewnętrzu Renault Mégane E-Tech Electric zastosowano 95% materiałów pochodzących z recyklingu. Design kabiny jest dość minimalistyczny, a pierwsze co rzuca się oczy to oczywiście ekrany. Jednak co warte odnotowania, francuski producent pozostawił przy życiu całkiem sporo fizycznych przycisków.

Renault Mégane E-Tech Electric, fot. materiały prasowe / Renault

Ile będzie kosztować elektryczne Renault Mégane? Tego na razie nie wiemy, a to cena w dużej mierze zdecyduje o ewentualnym sukcesie modelu. Sprzedaż samochodu w Europie ma ruszyć w lutym 2022 roku, więc na szczegóły musimy jeszcze trochę poczekać.

Exit mobile version