Site icon Motocaina

Rajdy dla amatorów – mapa najbardziej aktywnych automobilklubów

a:2:{s:6:"old_id";s:4:"8556";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

Największą ilością imprez samochodowych, organizowanych dla amatorów w 2014 roku, mogą pochwalić się automobilkluby, które posiadają własne tory czy place (bądź z okolicznych regularnie korzystają).

Umiejscowienie imprezy sportowej w jednej lokalizacji, wyłączonej z normalnego ruchu samochodowego – wydaje się być receptą na sukces. Impreza nie potrzebuje wtedy wiele osób do organizacji i nie trzeba się starać o pozwolenia w kilku instytucjach, jak przy imprezie rozgrywanej na drodze publicznej.

Można też stwierdzić, że impreza rozgrywana na torze nie zakłóca spokoju tym, którzy sportami motorowymi zainteresowani nie są. Jednak jest tak jedynie w teorii… Absurdalność zarzutów wobec imprez motorowych wciąż rośnie i obawy, że niedługo pozamykane zostaną wszystkie tory, bo są za głośne – są niestety uzasadnione. 

Cieszymy się, że jest się jeszcze gdzie pościgać i chcielibyśmy wyróżnić najaktywniejsze automobilkluby, pod kątem organizacji imprez rajdowych dla amatorów.

W czołówce najaktywniejszych klubów jest Auto Koło Centrum z Łodzi, który swój wynik zawdzięcza przede wszystkim serii zawodów Grand Prix Staniewicka. Impreza rozgrywana jest na sporym placu, ale ten automobilklub organizuje też imprezy dużo większe, najczęściej dwudniowe, rozgrywane w okolicznych miastach min.: Mińsku Mazowieckim, Nowym Dworze Mazowieckim, Piasecznie, a także szutrowe. Klub dba o dobre relacje z władzami miast, właścicielami terenów i sponsorami, bo imprezy raz rozegrane – stają się cykliczne. Jak widać, można zorganizować imprezę tak, by stała się także promocją miasta w centrum którego rozgrywa się widowiskowe kryterium.

Kolejny pod względem aktywności jest Automobilklub Rzemieślnik, który zarządza torem Słomczyn. Dobry wynik tego klubu to efekt częstych Dni Otwartych dla kierowców i serii zawodów Puchar Toru Słomczyn. Tor jest obiektem wysokiej klasy o zróżnicowanej nawierzchni, używanym także do imprez rangi mistrzowskiej, więc Dni Otwarte to świetna inicjatywa, by zwyczajny użytkownik samochodu mógł się poczuć, prawie jak zawodnik.

Na następne wyróżnienie zasługuje Automobilklub Bydgoski, który organizuje cykl AB Cup połączony z BMW Challenge, które od lat cieszą się dużą popularnością oraz Bydgoski Mistrz Kierownicy i imprezy szutrowe. Najczęstsze miejscówki to: Kartodrom Bydgoszcz, Lotnisko Bednary, a szutrowe próby w Łochowie.

Automobilklub Kielecki regularnie organizuje serię Superoes na Torze Kielce w Miedzianej Górze oraz Star-Oes w Starachowicach. Podobną aktywność wykazuje Automobilklub Wielkopolski, który dla amatorów ma na torze Poznań swoją serię Superoes i sporadycznie inne imprezy.

Sporą aktywność w działaniu dla amatorów wykazywały także Automobilkluby Tomaszowski i Ziemi Tyskiej. Pierwszy ma swoją serię Szkoły Doskonalenia Techniki Jazdy, rozgrywanej w na placu targowym w Opocznie oraz kilka większych KJS-ów w sezonie. Podobnie drugi klub, dysponujący Torem Fiata w Tychach na którym regularnie rozgrywają się rundy Samochodowych Mistrzostw Tychów. Bardzo aktywny jest także Automobilklub Królewski z seriami klubowych imprez i testów.

Sporą ilość KZK, czyli Konkursów Zręczności Kierowców rozegrały Auto Klub Skierniewice i Automobilklub Łódzki z Motodromem na ul. Drewnowskiej. Dużo imprez dla amatorów w sezonie 2014 organizowały również automobilkluby: Biłgorajski, Polski, Opolski, Sparta, Południowy, Piotrkowski, Stargardzki, Olsztyński Klub Rajdowy, Auto Klub Szczecin, Rallyland, Chełmski, Zagłębie Turoszowskie i Stowarzyszenie Team 50.

W inicjatywie organizowania prywatnych imprez rajdowych dla amatorów na czoło wybija się województwo dolnośląskie. To tutaj dużą popularnością cieszą się wrocławskie zawody WLTA&WLR, jak i zawody rozgrywane na kultowych, rajdowych trasach w Kamionkach czy Walimiu. Na kolejne wyróżnienie zasługuje inicjatywa Supertrophy na Torze Rzepakowa pod Krakowem. Powstaje sporo nowych inicjatyw prywatnych, jednak nadal mało z nich wybija się na tyle, by dorównać aktywności automobilklubów.

Exit mobile version