Dzięki swojemu profesjonalizmowi, talentowi, doświadczeniu i umiejętnościom pracy w zespole, Marijan ma najlepsze warunki do wspierania naszych projektów, wyjaśnia dyrektor Opel Motorsport, Jörg Schrott. Zna on wszystkie aspekty, które są ważne dla rajdowego pucharu jednej marki. Z jednej strony, samochód pucharowy powinien oferować dobrym pilotom platformę do zaprezentowania swojego talentu i dalszego rozwoju swojej kariery. Jednak samochód nie powinien też przytłaczać niedoświadczonych kierowców. Marijan wie dokładnie, jaki powinien być dobry samochód rajdowy.
Griebel zakończył już jazdy próbne w Oplu Corsie-e Rally i z entuzjazmem podchodzi do potencjału tego samochodu.
Dzięki spontanicznemu momentowi obrotowemu 260 Nm i dyferencjałowi Torsena, Corsa-e Rally naprawdę dobrze wychodzi z zakrętów, natychmiast reaguje na polecenia kierowcy i jest bardzo zwrotna. Uważam, że Corsa-e Rally jest idealna do jednomarkowego pucharu.
Kariera rajdowa Griebela jest ściśle związana z marką Opel. W 2013 roku Griebel był pierwszym posiadaczem tytułu ADAC Rallye Junior Cup, a w następnym roku awansował do ADAC Rallye Junior Team. W 2014 roku Junior Opla zdobył tytuł dywizji w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Niemiec w Oplu ADAM-ie R2. W 2016 roku, zdobywając tytuł FIA ERC Junior U27, Griebel stał się pierwszym Niemcem, który od 2001 roku wygrał Rajdowe Mistrzostwa Europy. Ponadto, w latach 2014-2016 kierowca rajdowy Opla świętował trzy zwycięstwa klasowe z rzędu w ADAM-ie R2 na ADAC Rallye Deutschland, niemieckiej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata.
Marijan jest nie tylko wieloletnim przyjacielem i partnerem Opel Motorsport, ale także najlepszym przykładem udanej promocji młodych talentów przez Opla i ADAC. Jesteśmy dumni, że towarzyszyliśmy jego udanej karierze przez tak długi czas, mówi Jörg Schrott.
Start nowego ADAC Opel e-Rally Cup zaplanowano na wiosnę 2021 roku. W dniach 20-21 listopada br. zarejestrowani uczestnicy wezmą udział w oficjalnym teście w ramach ADAC Rallye „Rund um die Sulinger Bärenklaue”.