Ducati 899 Panigale – motocyklistki będą za nim szaleć 😉 |
fot. Ducati |
O nowej maszynie i ofercie motocykli na sezon 2014 opowiedział zgromadzonym dziennikarzom dyrektor zarządzający Ducati Claudio Domenicali.
Galeria zdjęć 2014 Ducati 899 Panigale – tutaj.
Ducati Panigale 899 jest określany mianem „supermid” (superpołówka, superśredniak) obsypanego nagrodami modelu Ducati 1199 Panigale. Został zaprojektowany tak, by dostarczał wszystkich emocji z jazdy, które zapewnia starszy brat, przy jednoczesnej wygodzie użytkowania na codzień, jako streetbike.
Motocykl jest napędzany przez zmodyfikowany silnik Superquadro o mocy 148 KM i momencie obrotowym 99 Nm. Jednostka płynnnie oddająca moc w połączeniu z konstrukcją Panigale jako
monocoque, ma dawać w rezultacie maszynę ze świetnym stostunkiem mocy do masy – ta ostatnia wynosi jedynie 169 kilogramów (na sucho).
Ducati 899 Panigale – cóż… my się już zakochałyśmy… |
fot. Ducati |
Sylwetka prawie żywcem zdjęta z 1199 podkreśla przywiązanie młodszego brata 899 do rodziny Panigale. Na pokładzie motocykla znajdziemy właściwie wszystkie rozwiązanie rodem z superbike’a, począwszy od systemu Ducati Quick Shift (DQS), przez w pełni integrowany układ Riding Mode (programy pracy silnika) w połączeniu z Ride-by-Wire, ABS trzeciej generacji, Ducati Traction Control (DTC) oraz Engine Brake Control (EBC).
Nowe Ducati ma kosztować w Wielkiej Brytanii od 63 100 zł (£12,495) i będzie tam dostępny w salonach od listopada w dwóch lakierowaniach: tradycyjną dla Ducati czerwoną karoserią i czarnymi obręczami lub białym pełowym lakierem (arctic white) i czerwonymi obręczami.
Ducati – założone w 1926 roku, produkuje sportowe motocykle od 1946 roku. Obecnie w ich ofercie można znaleźć takie modele jak: Diavel, Hypermotard, Monster, Multistrada, oraz te klasy streetfighter i superbike. Marka rywalizuje również na polu sportowym; bierze udział w World Superbike i – ze swoim oficjalnym zespołem – w World MotoGP (od 2003 roku). W Superbike’ach Ducati zwyciężyło 17 razy jako konstruktor i 14 razy ze swoimi kierowcami, a w 2011 roku przekroczono liczbę w sumie 300 zwycięstw w wyścigach. W kwietniu 2012 roku koncern Audi wykupił pakiet większościowy włoskiej marki.