fot. Porsche
|
fot. Porsche
|
Obie odmiany będą napędzane nowym, 3,6-litrowym silnikiem V6 z bezpośrednim wtryskiem benzyny, rozwijającym moc 300 KM i dysponującym maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm. Zgodnie ze stosowanym przez Porsche oznaczeniem typów, Panamera ma napęd na tylne koła, natomiast Panamera 4 będzie wyposażona seryjnie w aktywny napęd na wszystkie koła.
Dowiedz się więcej o nowym modelu marki z Zuffenhausen i zobacz na filmie nasze testy Porsche Panamery na poznańskim torze. |
Oba modele będą wyposażone w dwusprzęgłową przekładnię (PDK) i funkcję Auto Start-Stop przez co mają zużywać poniżej dziesięciu litrów paliwa nasetkę (Panamera 9,3 l./100km, Panamera 4 – 9,6 l/100 km). Auta mogą być osadzone na 19-calowych obęczach (opcja).
fot. Porsche
|
fot. Porsche
|
Drzwi, pokrywa silnika, elementy zawieszenia, błotniki i pokrywa bagażnika wykonane są z aluminium lub jako mieszane konstrukcje aluminiowo – magnezowe. Nowy silnik V6 jest o około 30 kilogramów lżejszy, niż ośmiocylindrowa jednostka napędowa z Panamery S i 4S. Obok seryjnie stosowanego klasycznego zawieszenia (dostępnego opcjonalnie także z PASM – aktywną regulacją tłumienia amortyzatorów), na życzenie oferowane jest adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z dodatkowym zasobnikiem powietrza.
Światowa premiera Panamera i Panamera 4 odbędzie się na Salonie Samochodowym w Pekinie, rozpoczynającym się 23 kwietnia 2010 r. Obie nowe wersje pojawią się na polskim rynku w maju br. Cena Panamery w wyposażeniu standardowym wynosi 93 300 euro wraz z podatkiem VAT, podczas gdy Panamera 4, wyposażona seryjnie w dwusprzęgłową przekładnię PDK, kosztuje 103 278 euro wraz z VAT-em.