Przepisy rozporządzenia wprowadzają cykliczną procedurę audytu lokalizacji stacjonarnych urządzeń rejestrujących zainstalowanych przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego i samorządy w pasie drogowym dróg publicznych.
Nowe przepisy obejmują stacjonarne urządzenia rejestrujące zainstalowane w pasie drogowym dróg publicznych przed dniem 28 czerwca 2011 i zobowiązują ich użytkowników do sporządzenia pierwszej analizy stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego i informacji o miejscu lokalizacji oraz uzyskania po raz pierwszy opinii właściwego komendanta wojewódzkiego Policji w terminie do dnia 31 maja 2013. Jeżeli sporządzona analiza, informacja oraz uzyskana opinia potwierdzają zasadność lokalizacji, to na tej podstawie uznaje się, że stacjonarne urządzenie rejestrujące jest zlokalizowane zgodnie z warunkami określonymi w rozporządzeniu przez okres 40 miesięcy.
PZM zachęca kierowców do współpracy |
fot. Motocaina.pl |
Polski Związek Motorowy jako rzecznik zmotoryzowanych uruchamia
System zgłaszania zbędnych fotoradarów
Zachęcamy do przesyłania zdjęć i informacji o lokalizacji zbędnych urządzeń pomiarowych na polskich drogach.
Specjaliści dokonają oceny merytorycznej wniosków i przekażą je wraz z komentarzem do odpowiednich jednostek.
Zgłoszenia należy przesyłać na adres:
lub sygnalizować pod numerem telefonu:
(22) 532 84 44