Site icon Motocaina

Pomoc dla motocyklisty w zmianie pasa ruchu – jak to działa?

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"10591";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

System ten wykorzystuje cztery czujniki ultradźwiękowe, które monitorując otoczenie motocykla pomagają kierowcy bezpiecznie zmienić pas ruchu. Czujniki śledzą taki obszar w odległości do pięciu metrów, który jest trudny lub wręcz niemożliwy do zobaczenia w lusterkach wstecznych. System ostrzega motocyklistę sygnałem optycznym w lusterku, gdy w martwym punkcie znajdzie się inny pojazd. Dzięki temu można na przykład uniknąć kolizji podczas zmiany pasa ruchu.

Asystent martwego pola odróżnia pojazdy grożące kolizją od nadjeżdżających z przeciwka
Cztery czujniki ultradźwiękowe asystenta martwego pola są montowane parami z przodu i tyłu w poszyciu motocykla. Tylne czujniki monitorują martwe pola na sąsiednich pasach z lewej i prawej strony. Dwa czujniki przednie zapewniają weryfikację wiarygodności. Jeśli lewy przedni czujnik wykryje obiekt zanim zrobi to czujnik lewy tylny, to sterownik wie, że został wykryty pojazd nadjeżdżający z przeciwka po drugiej stronie drogi – i ostrzeżenie nie jest wysyłane. W ten sam sposób są rozpoznawane pojazdy, które są w trakcie parkowania, i podobnie nie doprowadzają do włączenia ostrzeżenia. Tylko wtedy, gdy jeden z tylnych czujników ultradźwiękowych zarejestruje obiekt wcześniej od przednich czujników, system wysyła ostrzeżenie dla motocyklisty; nie ingerując jednak w jego manewry.

System wspomaga kierowcę w skomplikowanych sytuacjach drogowych
Asystent martwego pola jest aktywny przy prędkościach od 25 do 80 kilometrów na godzinę i wspomaga kierowcę, gdy różnica w prędkości względnej do innych użytkowników dróg jest niewielka. System pomaga zwiększyć bezpieczeństwo, zwłaszcza w miastach, gdzie duże natężenie ruchu sprawia, że konieczne są częstsze zmiany pasa ruchu.


 

Exit mobile version