Kilka dni temu odbyła się premiera piątej generacji tego modelu. Opel nazwał tę klasę pojazdów kombivanem i położył duży nacisk na użytkowe rozwiązania, mające służyć przede wszystkim podróżującym. Z samochodu, który do tej pory był produkowany jako dostawczy, Combo stał się samochodem rodzinnym.
Combo Life będzie dostępny w dwóch konfiguracjach – pięcio i siedmioosobowej. Model ten może też poszczycić się dużą pojemnością bagażnika – 597 litrów oraz możliwością przewożenia przedmiotów o długości ponad 3 metry – oczywiście po złożeniu foteli. Najmłodsi członkowie rodziny mogą podróżować wygodnie z tyłu na trzech pojedynczych tylnych fotelach wyposażonych w punkty mocowania Isofix i obserwować niebo przez panoramiczny dach.
Wygodę dostępu do wnętrza samochodu zapewniają boczne drzwi przesuwne i otwierane samodzielnie okno umieszczone w tylnej klapie. To rozwiązanie pozwala na dostęp do zapakowanego już bagażnika i dołożenia pojedynczych rzeczy na wierzch, bez ryzyka, że podczas otwierania coś z kufra wypadnie. Z poziomu tego okna mamy także dostęp do schowka umiejscowionego nad głowami pasażerów z tyłu, do którego można sięgnąć również od środka samochodu.
Combo Life wyposażono w technologie i systemy wspomagające kierowcę dobrze znane z segmentu samochodów kompaktowych i SUV-ów, takie jak system wykrywający objawy senności kierowcy, kamera cofania obejmująca kąt 180 stopni, wyświetlacz projekcyjny (head up), IntelliGrip oraz rozwiązania podnoszące komfort jazdy, takie jak podgrzewane fotele i podgrzewana kierownica pokryta skórą. Jednym z debiutantów w gamie systemów wspomagania kierowcy Opla jest funkcja Flank Guard, która wspomaga kierowców podczas skręcania przy małych prędkościach.
Nowy Opel może się podobać. Znajdziemy tu typowy dla Opla atletyczny przód i wysoką maskę z dwiema wyrazistymi liniami biegnącymi od przedniej szyby do osłony chłodnicy. Największą uwagę przykuwa osłona chłodnicy, przez którą przebiega linia łącząca reflektory i światła LED do jazdy dziennej z charakterystycznymi dla Opla symetrycznymi elementami w kształcie skrzydeł. Masywne nadkola połączone przez listwy boczne dodatkowo podkreślają sylwetkę auta. W tylnej części nadwozia dominują linie proste. Pionowo ścięty tył zwiększa praktyczność samochodu, zapewniając wygodny dostęp do przedziału bagażowego.
Pod maską czeka na nas jeden z szerokiej gamy silników (benzynowych i wysokoprężnych) z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem. Silniki współpracują z pięcio- lub sześciobiegową przekładnią manualną. Po raz pierwszy w tym segmencie samochodów dostępna będzie również ośmiobiegowa skrzynia automatyczna.
Model będzie jeszcze z pewnością dopracowywany, ponieważ pokazany nam został model przedprodukcyjny. Materiały w nim zastosowane nie są jeszcze materiałami docelowymi. Opel Combo Life będzie dostępny dla klientów dopiero od jesieni 2018 roku, a początek sprzedaży planowany jest na lato 2018 roku.
Czy faktycznie będzie to jeden z topowych modeli minivanów? Prawdę mówiąc jestem bardzo ciekawa i z pewnością będę śledzić dalsze losy tego modelu.