Site icon Motocaina

Plany budowy dróg szybkiego ruchu i krajowych w 2022 zakładają powstanie 55 nowych odcinków

Gdy inwestycja drogowa realizowana jest w systemie tradycyjnym, GDDKiA najpierw wybiera w przetargu biuro projektowe, którego zadaniem jest opracowanie dokumentacji potrzebnej do złożenia wniosku o wydanie decyzji ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej). Oprócz projektu budowalnego opracowywany jest również projekt wykonawczy, a po uzyskaniu decyzji ZRID w odrębnym przetargu wybierany jest wykonawca inwestycji, który zrealizuje ją w terenie. 

Tunel na Zakopiance. Kiedy pojadą nim kierowcy? Jest deklaracja ministra

W przypadku inwestycji realizowanych w systemie Projektuj i buduj, po odebraniu Koncepcji programowej (KP) lub Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami KP, ogłaszany jest przetarg na wyłonienie wykonawcy zarówno projektu, jak i budowy danej inwestycji. Wykonawca opracowuje potrzebną dokumentację, składa wniosek o wydanie decyzji ZRID, a po jej otrzymaniu rozpoczyna prace. 

W 2022 roku zostaną złożone wnioski na budowę 49 odcinków dróg

W pierwszej połowie tego roku GDDKiA planuje złożenie wniosków o wydanie decyzji ZRID dla 27 odcinków dróg o długości ok. 330 km. Plan na drugą połowę roku zakłada natomiast złożenie wniosków dla 22 odcinków o długości ok. 210 km. Tak wygląda to w podziale na poszczególne województwa: 

woj. podkarpackie (trzy odcinki o długości ok. 32 km) 

woj. podlaskie (jedenaście odcinków o długości ok. 153,7 km) 

woj. zachodniopomorskie (cztery odcinki o długości ok. 18,4 km) 

woj. lubelskie (pięć odcinków o długości ok. 69 km) 

woj. lubuskie (jeden odcinek o długości ok. 7,3 km) 

woj. małopolskie (dwa odcinki o długości ok. 6,5 km) 

woj. mazowieckie (trzy odcinki o długości ok. 49,8 km) 

woj. pomorskie (sześć odcinków o długości ok. 94,6 km) 

woj. wielkopolskie (cztery odcinki o długości ok. 25 km) 

woj. śląskie (pięć odcinków o długości ok. 37,1 km) 

woj. świętokrzyskie (pięć odcinków o długości ok. 47,4 km) 

Plany budowy dróg w 2022 roku

W pierwszej połowie 2022 r. GDDKia chce uzyskać decyzje ZRID dla 21 odcinków dróg o długości ok. 250 km. Plan na drugą połowę roku zakłada natomiast uzyskanie decyzji ZRID dla 34 odcinków o długości ok. 410 km. Tak wygląda to w podziale na poszczególne województwa: 

woj. podkarpackie (trzy odcinki o długości ok. 30,7 km) 

woj. podlaskie (sześć odcinków o długości ok. 85,9 km) 

woj. zachodniopomorskie (sześć odcinków o długości ok. 74,1 km) 

woj. lubelskie (osiem odcinków o długości ok. 98,3 km) 

woj. lubuskie (jeden odcinek o długości ok. 7,3 km) 

woj. małopolskie (cztery odcinki o długości ok. 20,7 km) 

woj. mazowieckie (dziewięć odcinków o długości ok. 114,9 km) 

woj. pomorskie (sześć odcinków o długości ok. 94,7 km) 

woj. wielkopolskie (trzy odcinki o długości ok. 22 km) 

woj. śląskie (pięć odcinków o długości ok. 61,2 km) 

woj. świętokrzyskie (jeden odcinek o długości ok. 11,8 km) 

Exit mobile version