Site icon Motocaina

Pirelli ujawnia kolory oznaczeń opon przed GP Australii

Aby umożliwić odróżnianie sześciu rodzajów opon, na każdym z nich pojawią się inne barwy, umieszczonych na ściankach bocznych logotypów Pirelli i Pzero. Zgodnie z przepisami, na każdy wyścig przywożone będą tylko dwa rodzaje opon na suchy tor – określane jako „podstawowe” i „opcjonalne”. Dodatkowo w razie opadów deszczu można korzystać z opon przejściowych i deszczowych.

Barwy nie tylko określają wyjątkowe cechy każdej opony, co umożliwia kibicom natychmiastowe rozróżnienie mieszanki podstawowej i opcjonalnej, ale także pozwalają dokładnie określić rodzaj ogumienia.

fot. Pirelli

Oto sześć kolorów:
Deszczowe – pomarańczowe
Przejściowe – jasnoniebieskie
Supermiękkie – czerwone
Miękkie – żółte
Pośrednie – białe
Twarde – srebrne

Ogumienie deszczowe używane jest w przypadku silnego deszczu, a przejściowe służy do jazdy po wilgotnym lub przesychającym torze. Opony supermiękkie zapewniają większą szybkość kosztem wytrzymałości, a miękkie wystarczają na nieco dłużej, przy zachowaniu dobrych osiągów. Pośrednia opona to kompromis wspomnianych warunków, a twarda, jest najbardziej wytrzymała. Obserwowanie, jak poszczególne zespoły wykorzystują w swojej strategii opony o różnej charakterystyce, zapewni kibicom wyjątkowo żywy spektakl w tym roku.

Aby bardziej zróżnicować ogumienie podstawowe i opcjonalne, strategia Pirelli opiera się na dostarczaniu na każdy wyścig opon różniących się co najmniej o dwa poziomy. Jeśli warunki na torze będą tego wymagały, ta strategia może ulec zmianie.

Oznaczenia kolorystyczne opon Pirelli w sezonie 2011.
[autor zdjęcia]

Podstawowe i opcjonalne ogumienie na pierwsze trzy Grand Prix w tym sezonie  (Australię, Malezję oraz Chiny) to twarda i miękka mieszanka. To oznacza, że srebrne i żółte oznakowanie pojawi się po raz pierwszy w Melbourne.

Opony supermiękkie.
fot. Pirelli

– Perspektywa powrotu do Formuły 1 po raz pierwszy od 20 lat jest dla nas bardzo ekscytująca. Naszym celem jest zostanie aktywnym i barwnym partnerem dla Formuły 1. Jaki jest zatem lepszy sposób na podkreślenie tego niż jaskrawe kolory logo Pirelli na ściankach bocznych? To umożliwi kibicom na torze i przed telewizorami natychmiastowe rozpoznanie, kto jedzie na której mieszance. Ta wiedza jest bardzo ważna, bo w tym sezonie opony będą ważną częścią strategii wyścigowej – mówi Paul Hembery, Dyrektor Pirelli Motorsport.

Jaskrawe barwy na oponach nie są dla Pirelli żadną nowością: kiedy włoski producent poprzednio był zaangażowany w Formułę 1, zespół Benetton otrzymywał różnokolorowe opony jako część ich kampanii „United Colors” w 1986 roku.

Otwierający wyścig sezonu 2011 w Formule 1, Grand Prix Australii, odbędzie się 27 marca na torze Albert Park w Melbourne. Dwadzieścia cztery samochody na oponach Pirelli ustawią się na starcie o 17:00 czasu lokalnego.

Exit mobile version