Site icon Motocaina

Peugeot HX1 i designerskie szpilki – idealny duet do jazdy?

Z pewnością tworząc koncept HX1 projektanci mieli przed oczami obraz młodej, nowoczesnej mamy. Dlatego też postanowiono zrezygnować z typowego kształu vana, a postawiono na ostre kształty i dbałość o detale.

Czy zmieniać obuwie na obcasie wsiadając do samochodu? „Nie dla obcasów i botoxu stóp”kliknij tutaj. 

Nowoczesny, hybrydowy pojazd – HX1 – koncept Peugota dedykowany paniom.
fot. Peugeot
O szpilkach od Lamborghini i Opla pisałyśmy wcześniej tutaj.

Peugeot HX1 ma wymiary godne limuzyny (495,4 x 100 x 137,3 centymertów), sportowy charakter nadwozia. Auto ma mieć komfortowe wnętrze, które może pomieścić aż 6 pasażerów. Ale to nie wszystko. Fotele z tyłu można rozłożyć w taki sposób, że przy odpowiednim ułożeniu, korzystając z olbrzmiej przestrzeni bagażowej, jest możliwe uzyskanie trzeciego rzędu siedzeń.

fot. Peugeot

To co rzuca na łopatki to wydzielenie dwóch stref we wnętrzu HX1. Motion – strefa pasażera, która jest zarówno strefą ruchu, jak i kawiarnianym wnętrzem – w konsoli między fotelami kryje się nie tylko minibar, ale także ekspres do kawy. Emotion to obszar kierowcy – przesuwającą się wraz z siedzeniem kierownica i wielofunkcyjny wyświetlacz, który pokazuje tylko najważniejsze informacje na brzegach ekranu. Całość jest elegancka, co uzyskano poprzez użyte materiały – aluminium, drewno – z naturalnego dębu wykonano m.in. podłogę i elementy osprzętu. Znajdziemy również we wnętrzu HX1 ozdoby z marmuru z Carrary.

Szpilki, które uchronią Cię przed mandatem? Czytaj tutaj.
Tak wygląda młoda, nowoczesna mama, według Peugeota.
fot. Peugeot

Jak na nowoczesne auto przystało wykorzystano tu stosowaną już we wcześniejszych prototypach technologię Hybrid4 – silnik wysokoprężny i jednostkę elektryczną. Turbodiesel o pojemności 2,2 l i mocy 204 KM napędza przednią oś, podczas gdy silnik elektryczny o mocy 95 KM napędza oś tylną. W sumie układ może osiągnąć moc 299 KM. Wykorzystano także technologię plug-in, pozwalająca ładować litowo – jonowe akumulatory samochodu prądem z miejskiej sieci elektrycznej. Według danych producenta, w trybie całkowicie elektrycznym, auto może przejechać 30 kilometrów.

Wykorzystując obie jednostki Peugeot HX1 ma osiągać średnie spalanie na poziomie 3,2 l/100 km, a emisja dwutlenku węgla ma wynosić 83 g/km.

Producent zaprojektował do tego auta specjalne buty w postaci szpilek. Styliści Peugeota współpracowali w tym względzie z Pierrem Hardym, projektantem luksusowego obuwia. Jak zapewniają projektanci koturny zostały wyprofilowane w taki sposób, że bez problemu można w nich prowadzić samochód. Również na co dzień nie powstydziła by się ich żadna kobieta. Srebrne koturny świetnie mogą prezentować się na damskiej stopie, chociaż z pewnością noszenie do nich czarnych skarpetek może wywołać dyskusję.

fot. Peugeot

Czy koncept HX-1 zapoczątkuje nową erę, tego dowiemy się już niedługo, póki co Peugeot będzie próbował podbić publiczność salonu samochodowego we Frankfurcie.

O ochraniaczach na obcasy, podczas jazdy samochodem, pisałyśmy wcześniej tutaj.

Exit mobile version