Peugeot 9X8 Hypercar będzie reprezentował francuskiego producenta w wyścigach długodystansowych. Jego układ napędowy stanowią 2,6-litrowy silnik V6 biturbo o mocy 680 KM (500 kW) oraz napędzający przednią oś, elektryczny silnik o mocy 200 kW.
To co zwraca uwagę na pierwszy rzut oka, to brak tradycyjnego tylnego spojlera, tak charakterystycznego dla samochodów wyścigowych. Jak zapewnia Peugeot, innowacyjna aerodynamika opracowana przez francuskich inżynierów pozwoliła na rezygnację z konwencjonalnego tylnego skrzydła.
Ponieważ regulamin klasy LMH nie narzuca płaskiej podłogi, to pozwala projektantom na wykorzystanie przepływu powietrza pod spodem do wytworzenia docisku. Nie ma również ograniczeń dotyczących dyfuzora z tyłu samochodu.
Peugeot 9X8 Hypercar zadebiutuje na torach WEC w trakcie sezonu 2022. Francuski producent wystawi w WEC dwa hipersamochody 9X8. Kierowcami będą Paul Di Resta, Jean-Éric Vergne, Kevin Magnussen, Loïc Duval, Mikkel Jensen i Gustavo Menezes.