Site icon Motocaina

Passat B6 – silniki najpopularniejszej w Polsce „używki”

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"27464";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

Volkswagen zaprezentował Passata B6 podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2005 r. choć pierwsze modele trafiły na rynek rok później, latem. B6 był pierwszym modelem Volkswagena, który miał nową platformę. Wcześniejsze generacje Passata dzieliły płytę podłogową z Audi A4 z architekturą PQ46, używaną także w Golfie Mk 5. Zastosowano także poprzeczny układ silnika. Pomimo tych zmian, Passat B6 pozostał jednym z najlepszych wyborów w swoim segmencie, a niektórzy uznali go za samochód porówynywalny klasowo z BMW serii 3 lub Audi A4.

Volkswagen Passat B6 był wyprodukowany w latach 2005 – 2011. Oferowano do niego trzy silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem: 1.9 PD TDI wyprodukowany w latach 2005 – 2009, który później został zastąpiony przez 1.6 TDI  i nowo opracowany 2.0, 16v PD TDI. Silnik 2.0 PD TDI oczywiście był turbodoładowany z bezpośrednim wtryskiem paliwa do komory. Niestety w niektórych przypadkach charakteryzował się problemami z głowicą cylindrów. Elektroniczny system wtrysku paliwa, produkowany najpierw przez Siemensa, a kilka lat później przez Continental potrafił wyłączać układ wtrysku, co unimożliwiało dalszą jazdę, a kierowca musiał holować samochód do serwisu.

Dodatkową bolączką tego najbardziej popularnego silnika było zbyt częste tworzenie się sadzy w kolektorze wydechowym – zwłaszcza w wersji o mocy 170 KM DPF (z filtrem cząstek stałych).

Od 2010 r. jednostka 2.0 CR TDI zastąpiła poprzednika, a wtryskiwacze paliwa od tego momentu były już wysokociśnieniowe, połączone z systemem Common Rail (CR).

Spośród wszystkich silników montowanych w Volkswagenie Passacie B6 tylko benzynowe 1,6 o mocy 102 KM występowało wcześniej w ofercie koncernu – reszta w tej generacji to zupełnie nowe silniki. Te posiadające oznaczenie FSI miały bezpośredni wtrysk paliwa, zaś TSI turbodoładowanie.

Bogata oferta silników wysokoprężnych to standard w przypadku Passata. Początkowo montowano jeszcze legendarne 1.9 TDI o mocy 105 KM, lecz później w ofercie zastąpił je silnik o identycznej mocy, ale osiąganej z pojemności 1.6 l. Dzięki wtryskowi Common Rail udało się osiągnąć rygorystyczne (wówczas) normy spalania – Euro 5.

Ponadto w ofercie występował bardzo popularny silnik 2.0 TDI w różnych wariantach mocy (od 110 do 170 KM). W pierwszych latach produkcji był on wyposażony w pompowtryskiwacze; później zostały one zastąpione nowoczesnym układem Common Rail.

Silniki benzynowe:

Silniki wysokoprężne:

Exit mobile version