Motocykle miały swoją premierę na targach EICMA w Mediolanie, gdzie przedstawiono również informacje o najnowszym silniku Harley-Davidson V-Twin – Revolution Max. To całkowicie nowy silnik w układzie V, zaprojektowany dla nowej serii motocykli Harley-Davidson. Powstał w dwóch pojemnościach: 1250 cm3 i 975 cm3, które trafiły odpowiednio do modeli Pan America i Bronx. Nowe jednoślady trafią na rynek jesienią tego roku, jednak już za niespełna dwa miesiące uczestnicy targów Poznań Motor Show będą mogli zobaczyć je z bliska.
Oba motocykle napędzane są całkowicie nowymi, chłodzonymi cieczą silnikami Revolution Max. Silnik ten, stworzony do napędzania serii nowych modeli motocykli Harley-Davidson, został zaprojektowany tak, aby oferować elastyczne osiągi w szerokim zakresie mocy generowanej przy wysokich obrotach silnika. Dzięki zminimalizowanej masie i zmaksymalizowanej wydajności, silnik Revolution Max zapewnia wąski profil układu napędowego, który jest zintegrowany z motocyklem jako centralny element ramy, tak aby obniżyć środek ciężkości i poprawić prowadzenie. Ten lekki układ napędowy posiada wewnętrzne wałki wyrównoważające, które eliminują drgania silnika, zwiększając komfort jazdy i wytrzymałość pojazdu. Silnik wygląda potężnie i ma wyraźnie zaznaczony profil, a do tego jego konstrukcja jest zarówno klasyczna jak i współczesna, mocna
i elegancka – stanowiąc przykład kolejnego, dokonanego przez firmę Harley-Davidson doskonałego połączenia stylu i osiągów.