Site icon Motocaina

Opony motocyklowe Dunlop – marka prezentuje dwie nowe linie dla turystyków i naked’ów

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"25175";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

Rynek hypersportowy także rozwija się dynamicznie i poszerzył się o motocykle typu naked i scrambler, które dzielą DNA ze swoimi kuzynami, motocyklami klasy superbike. Bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, wybór opon ma kluczowe znaczenie dla maksymalizacji osiągów i użyteczności maszyny. W odpowiedzi na te potrzeby Dunlop wprowadza dwie nowe opony na wiele nawierzchni – Mutant i Trailmax Meridian. Obie dostępne są już na europejskim rynku. 

Trailmax Meridian
Użytkownicy motocykli adventure oczekują trwałości na długich dystansach, hypersportowego prowadzenia, wydłużonych przebiegów, a także znacznych możliwości terenowych. Opona musi więc doskonale spełniać wszystkie funkcje na coraz mocniejszych, ciężkich maszynach, takich jak BMW GS, Honda Africa Twin, Suzuki V-Strom i Triumph Tiger.

Przeczytaj także: Plusy i minusy podróżowania motocyklem typu naked. Test Yamahy MT-07

Wzór bieżnika Trailmax Meridian został zaprojektowany tak, aby skutecznie usuwać wodę z dużą prędkością, ale przy zachowaniu wysokiego poziomu przyczepności na suchej nawierzchni. Jest to możliwe dzięki technologii Dunlop MultiTread. Obejmuje ona mieszankę Hi-Silica, która zapewnia doskonałą przyczepność na mokrej nawierzchni i sprawia, że opona jest bardziej elastyczna w niższych temperaturach.  Tylna opona jest również zróżnicowana pod względem składu: w środkowej części znalazła się nowa mieszanka, która sięga aż na część barkową. Dzięki temu zwiększa się ogólna sztywność tylnej opony. 

Opona Trailmax Meridian jest dostępna w czterech rozmiarach na przód i trzech na tył, aby objąć szeroki zakres modeli, w tym BMW GS, Honda Africa Twin i Crosstourer, KTM Adventure, Suzuki V-Strom, Triumph Tiger, Yamaha Tenere oraz Super Tenere.

Przeczytaj: Aprilia zaprezentowała nowości: RS 660, Tuono 660 Concept, RSV4 1100 Factory oraz Tuono V4 1100 Factory

Mutant
Wykorzystująca wiedzę Dunlop z zakresu ogumienia klasy Trial, supermoto, wyścigowej i turystycznej, Mutant jest oponą koncepcyjną, która stała się rzeczywistością.  Doświadczenie z wyścigów Supermoto i na mokrej nawierzchni daje pewność zachowania w zimnych i mokrych warunkach.

W testach terenowych, przeprowadzonych na motocyklach Yamaha Tracer 700 i BMW R 1200 GS na wymagającym torze terenowym Monteblanco, Dunlop Mutant wyprzedziła konkurentki pod względem przyczepności z przodu i z tyłu oraz jakości prowadzenia.

Exit mobile version