![]() |
fot. Goodyear
|
Optymalna przyczepność opony Dunlop ScootSmart wynika m.in. z połączenia mieszanek silikonowych z zaawansowaną rzeźbą bieżnika. Lepsze rozproszenie składników i zmniejszenie liczby składników silikonowych oprócz poprawy właściwości jezdnych pozwoliło także wydłużyć okres eksploatacji. Wirtualne tworzenie prototypów przy wykorzystaniu analizy metodą elementów skończonych (FEA) pozwoliło precyzyjne określić wpływ napompowania, obciążeń pionowych i poprzecznych oraz działających w obszarze barkowym. Bieżnik w środkowej części opony ScootSmart ma więcej rowków, zapewniających lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni, i mniej rowków w strefie barkowej, aby poprawić przyczepność w zakrętach pokonywanych przy dużym pochyleniu.
W oponach o rozmiarach radialnych zastosowano strukturę opon motocyklowych, optymalizując wydajność przy wysokich prędkościach i precyzję prowadzenia.
Zakres prędkości do 210 km/h – w zależności od rozmiaru.
fot. Goodyear |
Paleta opon jest dostosowana do wszystkich typów skuterów: od małych o pojemności 50 cm3, przez klasyczne i o pojemności 125 cm3, po duże, z 16-calowymi kołami, trójkołowce i maszyny wyczynowe.