Marka Opel cieszy się zaufaniem Polaków |
fot. Opel |
Badanie zostało przeprowadzone pod nadzorem wydawnictwa Reader’s Digest – to już dwunasta edycja tej ankiety, badającej preferencje Europejczyków.
W Polsce Złote Godło w kategorii „samochód” zdobył Opel, wyprzedzając zeszłorocznego laureata – Volkswagena. Markę Opel jako godną zaufania wskazało niemal 13 proc. ankietowanych. Kryształowe Godło przypadło marce Mercedes, którą badani szczególnie wysoko ocenili za jakość, zrozumienie potrzeb klienta i społeczną odpowiedzialność. Nieco Jednocześnie wyniki badania European Trusted Brands 2012 pokazały, że Polacy są szczególnie nieufni wobec sprzedawców samochodów, jedynie 16% polskich respondentów zadeklarowało, iż ufa przedstawicielom tego zawodu.
Wśród stacji benzynowych króluje marka Orlen (Złote Godło), którą jako godną zaufania wskazała niemal połowa respondentów. Lotos to tegoroczny zdobywca Kryształowego Godła. Wyróżnienie to otrzymał dzięki bardzo wysokim ocenom za jakość, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczną odpowiedzialność.