Site icon Motocaina

Olsztyńska fabryka opon Michelin ma już 25 lat!

Olsztyńska fabryka opon Michelin ma już 25 lat!

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"31956";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

Grupa Michelin rozpoczęła działalność handlową w Polsce w 1994 roku, a  2 grudnia 1995 r. ówczesny Dyrektor Zarządzający Grupy Michelin François Michelin podpisał z Ministerstwem Przekształceń Własnościowych umowę prywatyzacyjną, na mocy której Michelin objął większościowy pakiet akcji Stomilu-Olsztyn.

W czasie 25 lat Grupa Michelin rozbudowała i zmodernizowała fabrykę w Olsztynie, by zwiększyć produkcję opon i półfabrykatów, a także rozbudować magazyny. Inwestycje pozwoliły też zwiększyć zatrudnienie. Integracja olsztyńskiej fabryki z  Grupą Michelin zagwarantowała zakładowi dostęp do nowoczesnych technologii i organizacji pracy, a także zapewniła obecność na światowych rynkach. 

Fabryka jest dziś jedną z najnowocześniejszych i najbardziej zaawansowanych technologicznie na świecie. Powierzchnia zakładu to 187 hektarów. Jako największa fabryka opon w Polsce zakład Michelin produkuje codziennie 35 tysięcy opon, czyli około 11 milionów opon rocznie. W Olsztynie wytwarzane jest ogumienie do samochodów osobowych, 4×4, dostawczych, ciężarowych oraz do pojazdów rolniczych marki  Michelin, a także marek Kleber oraz BFGoodrich, również należących do Grupy Michelin. W fabryce powstają także formy do produkcji opon, kordy i mieszanka gumowa. Fabryka ma duży wpływ na gospodarkę regionu, ponieważ współpracuje z kilkuset podwykonawcami, których znaczna część to firmy z Warmii i Mazur.

Do fabryki należy też nowoczesne Centrum Logistyczne o powierzchni 90 tys. metrów kwadratowych, które jest jednym z największych magazynów Michelin na świecie i największym w Europie Środkowo-Wschodniej. Dyrekcja Handlowa firmy znajduje się w Warszawie.

Michelin w Olsztynie inwestuje w liczne rozwiązania ekologiczne. Trwa  budowa nowoczesnej ciepłowni, która umożliwi fabryce przejście na przyjazną dla środowiska energię gazową i spełnienie przyszłych wymagających norm unijnych. Firma wprowadza auta elektryczne w transporcie wewnętrznym, stosuje transport intermodalny, czyli połączenie transportu kolejowego i kołowego. Dzięki  inwestycjom środowiskowym w ostatnich kilku latach fabryka dwukrotnie zmniejszyła zużycie wody,  znacząco też ograniczyła ilość odpadów i zmodernizowała technologię ich utylizacji. Fabryka jest zakładem, który niemalże nie odnotowuje jakichkolwiek emisji na zewnątrz i ma wszystkie wymagane certyfikaty środowiskowe.

 

Exit mobile version