Site icon Motocaina

Od kwietnia obowiązkowy system eCall – auto samo wezwie pomoc

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"16146";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

System eCall to rozwiązanie, które automatycznie wzywa pomoc po wypadku. Opiera się na module GPS i współpracuje z czujnikami zamontowanymi w samochodzie, np. z poduszkami powietrznymi. Gdy dojdzie do kolizji lub wypadku, system aktywuje się i podaje służbom ratunkowym informacje, takie jak godzina zdarzenia, położenie samochodu, liczba pasażerów, kierunek jazdy oraz rodzaj paliwa w baku.

Kierowca, który będzie świadkiem zdarzenia będzie mógł skorzystać z systemu eCall żeby błyskawicznie połączyć się z numerem awaryjnym. Wszystkie informacje będą poufne, a operatorzy nie będą mogli monitorować i śledzić samochodów na bieżąco. Takie informacje będą przekazywane tylko w momencie zagrożenia życia.

Parlament Europejski zatwierdził wprowadzenie nowego wyposażenia do samochodów w celu zmniejszenia liczby ofiar śmiertelnych w wypadkach. Już od 31 marca 2018 roku wszystkie samochody przeznaczone na rynek europejski, które będą przechodzić proces homologacji, będą musiały być wyposażone w obowiązkowy system eCall na pokładzie. 

Nowe, obowiązkowe wyposażenie z pewnością wpłynie na ceny samochodów. O ile? Tego jeszcze nie wiadomo, ale pierwsze wzmianki mówią o kwocie 100 euro na samochód.

Exit mobile version