Fragment trasy S8, który został oddany kierowcom do ruchu w nocy 17 lipca, ma długość ok. 5,8 km i pozwoli na ominięcie zakorkowanych Janek i Raszyna kierowcom udającym się w stronę Wrocławia i Katowic. Został wybudowany w ramach kontraktu na przebudowę drogi S8 na 11 kilometrowym odcinku z Opaczy do Paszkowa – ma parametry trasy ekspresowej. Zgodnie z kontraktem, który obejmuje również budowę 2,5 kilometrowego łącznika do skrzyżowania z drogą wojewódzką 721, inwestycja ma zostać zrealizowana do grudnia 2015 roku.
Drogę tę oddano na 5 miesięcy przed planowanym terminem.
Udostępnienie kierowcom fragmentu trasy będącego obwodnicą Janek ma usprawnić i przyspieszyć wyjazd z Warszawy w kierunkach południowych. Kierowcom jadącym w kierunku Wrocławia i Katowic umożliwi unikniecie przejazdu przez Janki i Raszyn. Znacznie zmaleje również ruch na Alei Krakowskiej, która będzie prowadziła najdogodniejszą drogą wyjazdową w kierunku Krakowa.
Do grudnia 2015 roku realizowane będą dalsze prace zmierzające do zakończenia kontraktu.
Nowa trasa ekspresowa będzie miała na odcinku Opacz – Paszków trzy pasy ruchu w obu kierunkach, trasa GP – dwa pasy ruchu.
Wybudowane zostaną obiekty inżynierskie (5 kładek, 4 mosty, 13 wiaduktów, 10 przejść dla zwierząt) w ciągu drogi ekspresowej i w ciągu dróg krzyżujących się z tą trasą oraz węzły drogowe: Puchały, Warszawa Janki, Paszków.
Inwestycja warta 565,7 mln zł jest współfinansowana z dotacji unijnych w ramach POIiŚ 2007 – 2013.
Źródło: GDDKiA