No, właściwie to już nie tak małego. Szósta generacja jest najdłuższa w historii i obecnie ma 4,06 m długości. Z wiekiem Corsa rośnie, a jej obecne wymiary zbliżone są do Astry F. Corsa jest przy tym bardzo lekka – w swojej “najchudszej” wersji nie osiąga nawet tony. W celu poprawy komfortu prowadzenia i właściwości jezdnych obniżono linię dachu. To samo stało się z fotelem kierowcy, dzięki czemu w środku nadal jest sporo miejsca – zarówno z przodu, jak i z tyłu. Urósł z kolei bagażnik, zdolny teraz pomieścić 309 litrów ładunku, a więc 24 l więcej niż 5. generacja. Poszerzono także otwór bagażnika, co ułatwi wykorzystanie przestrzeni bagażowej.
Będzie z prądem!
“Numer 6” to także zmiany w gamie silników – od teraz dostępne będą jednostki benzynowe 1.2 o mocy 75, 100 lub 130 KM. Dzięki zmniejszonej pojemności udało się je odciążyć względem napędu w poprzedniej generacji o ok. 15 kg. Ich spalanie jest bardzo obiecujące – według oficjalnych pomiarów będzie oscylowało w przedziale 3-5 l/100 km. Dwie najmocniejsze odmiany oferowane będą z manualem lub 8-biegową skrzynią automatyczną z manetkami przy kierownicy. Niestety, póki co nie przewidziano wersji czysto sportowej, jest za to pakiet stylistyczny GS-Line, charakteryzujący się m.in. sportowymi fotelami i czerwonymi elementami we wnętrzu auta.
Opcje z wyższej półki
W kolejnych poziomach za dopłatą możemy dostać panoramiczny dach lub adaptacyjne matrycowe reflektory IntelliLux LED, które pozwolą na jazdę w trybie świateł drogowych (tzw. długich). Za pomocą umieszczonej z przodu auta kamery Ople Eye, system rozpozna pojazd nadjeżdżający z przeciwka lub jadący przed nami i dostosuje wiązkę światła tak, aby nie oślepiać pozostałych uczestników drogi. Nadal jednak będzie stawiać na maksymalne bezpieczeństwo, pozwalając na doświetlenie dalszego odcinka drogi niż w przypadku podstawowych lamp.
Corsa | Edition | Elegance | GS-Line | ||
1.2 75 KM Start/Stop | M5 | 49 900 zł | 54 950 zł | 60 850 zł | – |
1.2 Turbo 100 KM Start/Stop | M6 | – | 59 750 zł | 65 650 zł | 66 150 zł |
1.2 Turbo 100 KM Start/Stop | AT8 | – | 66 550 zł | 72 450 zł | 72 950 zł |
1.2 Turbo 130 KM Start/Stop | AT8 | – | – | 77 150 zł | 77 650 zł |
1.5 Diesel 102 KM Start/Stop | M6 | – | – | 77 250 zł | 71 150 zł |
E 136 KM | – | 124 900 zł | 130 390 zł | – |
Naszym zdaniem:
Nowa Corsa wydaje się być dobrze przemyślana. Inżynierowie mieli sporo czasu na opracowanie szóstej generacji, biorąc pod uwagę, że od premiery poprzedniej wersji minęło już pięć lat, przy czym Corsa E jest raczej głębokim faceliftingiem niż zupełnie nowym projektem. Tym razem jednak Opel otwiera nowy rozdział, wprowadzając do segmentu aut zazwyczaj “ubogich technologicznie” szereg nowoczesnych rozwiązań, a przy tym atrakcyjną stylistykę. Nowa generacja rzuca konkurencji rękawicę, a na żywo robi bardzo dobre wrażenie. Nie możemy już doczekać się by sprawdzić, jak to auto jeździ!