Jadąc od Krakowa w kierunku Warszawy na węźle Widoma będzie można zjechać z drogi krajowej nr 7, omijając Słomniki i na węźle Szczepanowice wjechać ponownie na DK7. Tak będzie do czasu ukończenia następnych odcinków S7 budowanych w kierunku granicy województw małopolskiego i świętokrzyskiego, czyli S7 Miechów – Szczepanowice i Moczydło – Miechów.
S7 Szczepanowice – Widoma
To 13,1 kilometra drogi ekspresowej z dwoma jezdniami, z których każda ma po dwa pasy ruchu z pozostawioną rezerwą na trzeci pas. Powstały dwa węzły (Szczepanowice i Widoma), dwa miejsca obsługi podróżnych (MOP-y Widoma) i Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej, dziesięć wiaduktów, cztery przejścia dla zwierząt, trzy przejazdy gospodarcze pod S7 i jedna estakada. Przebiega ona nad linią kolejową, drogami powiatowymi i rzeką Szreniawą w Szczepanowicach. Jest najdłuższym obiektem inżynierskim na tym odcinku, mierzącym 681 metrów na jezdni w kierunku Warszawy i 689 metrów na jezdni w kierunku Krakowa. Powstała również kanalizacja deszczowa, zbiorniki retencyjne, ekrany akustyczne i ekrany przeciwolśnieniowe.
Pozostałe odcinki S7 na północ Krakowa
Blisko 56-kilometrowy odcinek S7 od granicy woj. świętokrzyskiego i małopolskiego do Krakowa został podzielony na cztery mniejsze odcinki realizacyjne: Moczydło – Miechów, Miechów – Szczepanowice, Szczepanowice – Widoma, Widoma – Kraków (z włączeniem do węzła Kraków Nowa Huta). Droga ekspresowa S7 stanowić będzie jednocześnie obwodnice dla trzech miejscowości: Książ Wielki, Miechów i Słomniki. Przewidziano osiem węzłów: Książ, Miechów, Szczepanowice, Widoma, Łuczyce, Raciborowice, Kraków Mistrzejowice i Kraków Grębałów (dwa ostatnie są węzłami zespolonymi).
Odcinki w realizacji:
- Moczydło – Miechów – w ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa (po dwa pasy ruchu oraz rezerwa na trzeci pas) o długości ok. 18,7 kilometra.
- Miechów – Szczepanowice – zakres zadania obejmuje zaprojektowanie dwujezdniowej drogi ekspresowej o długości ok. 5,3 kilometra pomiędzy węzłami Miechów i Szczepanowice wraz z obiektami inżynierskimi, towarzyszącą infrastrukturą i urządzeniami bezpieczeństwa ruchu.
- Widoma – Kraków (z włączeniem do węzła Kraków Nowa Huta) – ten ponad 18-kilometrowy odcinek S7 będzie dwujezdniową drogą ekspresową, mającą po trzy pasy ruchu na każdej jezdni. Powstaną na nim 42 obiekty inżynierskie, w tym najdłuższa estakada o długości ok. 1,5 ilometra oraz cztery węzły drogowe: Łuczyce, Raciborowice, Kraków Mistrzejowice oraz Kraków Grębałów.