Site icon Motocaina

Nowy odcinek S7 udostępniony kierowcom! Gdzie pojedziemy szybciej i bezpieczniej?

S7 Szczepanowice - Widoma

S7 Szczepanowice - Widoma

Jadąc od Krakowa w kierunku Warszawy na węźle Widoma będzie można zjechać z drogi krajowej nr 7, omijając Słomniki i na węźle Szczepanowice wjechać ponownie na DK7. Tak będzie do czasu ukończenia następnych odcinków S7 budowanych w kierunku granicy województw małopolskiego i świętokrzyskiego, czyli S7 Miechów – Szczepanowice i Moczydło – Miechów.

S7 Szczepanowice – Widoma

To 13,1 kilometra drogi ekspresowej z dwoma jezdniami, z których każda ma po dwa pasy ruchu z pozostawioną rezerwą na trzeci pas. Powstały dwa węzły (Szczepanowice i Widoma), dwa miejsca obsługi podróżnych (MOP-y Widoma) i Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej, dziesięć wiaduktów, cztery przejścia dla zwierząt, trzy przejazdy gospodarcze pod S7 i jedna estakada. Przebiega ona nad linią kolejową, drogami powiatowymi i rzeką Szreniawą w Szczepanowicach. Jest najdłuższym obiektem inżynierskim na tym odcinku, mierzącym 681 metrów na jezdni w kierunku Warszawy i 689 metrów na jezdni w kierunku Krakowa. Powstała również kanalizacja deszczowa, zbiorniki retencyjne, ekrany akustyczne i ekrany przeciwolśnieniowe.

Pozostałe odcinki S7 na północ Krakowa

Blisko 56-kilometrowy odcinek S7 od granicy woj. świętokrzyskiego i małopolskiego do Krakowa został podzielony na cztery mniejsze odcinki realizacyjne: Moczydło – Miechów, Miechów – Szczepanowice, Szczepanowice – Widoma, Widoma – Kraków (z włączeniem do węzła Kraków Nowa Huta). Droga ekspresowa S7 stanowić będzie jednocześnie obwodnice dla trzech miejscowości: Książ Wielki, Miechów i Słomniki. Przewidziano osiem węzłów: Książ, Miechów, Szczepanowice, Widoma, Łuczyce, Raciborowice, Kraków Mistrzejowice i Kraków Grębałów (dwa ostatnie są węzłami zespolonymi). 

Odcinki w realizacji:

Exit mobile version