Site icon Motocaina

Nowy Nissan Qashqai – znamy coraz więcej szczegółów przed premierą!

Nowy Nissan Qashqai - znamy coraz więcej szczegółów przed premierą!

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"31355";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

Prototypy nowego modelu pokonują obecnie testowe kilometry na europejskich drogach w oczekiwaniu na zapowiedzianą na rok 2021 oficjalną premierę. Obecna, druga generacja modelu Qashqai, od momentu swojego debiutu na europejskich rynkach w 2014 roku sprzedała się w ponad milionie egzemplarzy.

Na potrzeby nowej odsłony modelu, Nissan przyjął założenia koncepcyjne, projektowe i rozwojowe, które przyświecały twórcom dwóch poprzednich generacji, takie jak elegancki design, atrakcyjne wyposażenie i wydajny układ napędowy, w połączeniu z wysoką jakością i wrażeniami z jazdy znanymi z wyższych segmentów.

Qashqai trzeciej generacji jest pierwszym nowym modelem przeznaczonym na rynek europejski wykorzystującym platformę CMF-C. W konstrukcji nadwozia wykorzystano lżejsze materiały, a także zaawansowane techniki tłoczenia i spawania, których celem było zwiększenie wytrzymałości nadwozia przy jednoczesnym zmniejszeniu jego masy. Po raz pierwszy w modelu Qashqai pokrywa bagażnika została wykonana z tworzywa kompozytowego, co pozwala zaoszczędzić 2,6 kg. Przednie i tylne drzwi, przednie błotniki oraz pokrywa przedziału silnika zostały wykonane z aluminium, co pozwoliło uzyskać oszczędność masy na poziomie 21 kg w stosunku do nadwozia Nissana Qashqai obecnej generacji.

W modelu Qashqai z napędem na jedną oś, do wersji z 19-calowymi obręczami kół włącznie, w tylnym zawieszeniu zastosowano belkę skrętną. W wersji z 20-calowymi obręczami kół oraz we wszystkich wersjach z napędem na cztery koła zastosowano zaawansowane zawieszenie wielowahaczowe.

Nowy Qashqai wpisuje się w szerszą strategię elektryfikacji firmy Nissan i oferuje klientom dwa rozwiązania w zakresie układów napędowych: elastyczny i wydajny silnik benzynowy o pojemności 1,3 litra z technologią miękkiej hybrydy oraz opracowany przez Nissana innowacyjny układ napędowy e-POWER z kołami napędzanymi wyłącznie silnikiem elektrycznym. 

2-woltowa instalacja elektryczna w układzie miękkiej hybrydy obejmuje oddzielny zestaw akumulatorów litowych zamontowany pod podłogą i napędzany paskiem generator, który umożliwia odzyskiwanie energii podczas hamowania. Odzyskiwana energia jest wykorzystywana następnie do zasilania układów silnika, co wydłuża czas działania systemu Stop&Start, i w rezultacie przekłada się na zmniejszenie emisji CO2 przez silnik. Dodatkowo, układ umożliwia automatyczne doładowanie akumulatora przy zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia i zapewnia zwiększenie momentu obrotowego przy przyspieszaniu.

Dla nowego modelu Qashqai inżynierowie Nissana opracowali zaawansowany układ reflektorów, który dostosowuje kształt wiązki światła do warunków drogowych i innych użytkowników drogi. Reflektory składają się z 12 indywidualnych segmentów, które automatycznie dostosowują wiązkę światła do sytuacji na drodze i wygaszają jej fragmenty z chwilą wykrycia pojazdu nadjeżdżającego z przeciwka. Dzięki temu innowacyjnemu rozwiązaniu reflektor może emitować jaśniejszą wiązkę światła o szerszym kącie i większym zasięgu, a regulacja kształtu snopa światła gwarantuje optymalne oświetlenie drogi bez powodowania efektu oślepiania innych kierowców.

Exit mobile version