Site icon Motocaina

Nowy Nissan Pulsar – oręże w segmencie C

Wykorzystując to samo podejście do stylistyki, którego owocem były modele Qashqai, X-Trail i Note, Nissan poszerza swoje portfolio produktów o kolejny produkt – rodzinnego hatchbacka Pulsar.

W nowym modelu zastosowano szereg technologii zapewniających kierowcom większe poczucie pewności w czasie jazdy oraz wyższy komfort, np. pakiet Safety Shield, czyli zestaw systemów składających się na kompleksową „tarczę bezpieczeństwa” dla kierowcy, elektryczny hamulec awaryjny, ostrzeganie o poruszających się obiektach, ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu oraz ostrzeganie o pojazdach w martwym polu.

Nissan Pulsar
fot. Nissan

Nissan Pulsar będzie również wyposażony w system NissanConnect drugiej generacji z funkcjami takimi jak integracja ze smartfonem, czy usługa Send-to-Car Google.

Elementem wyróżniającym Pulsara są diodowe reflektory – po raz pierwszy zastosowane przez Nissana w modelach Qashqai i X-Trail.

W nowym modelu będą montowane tylko silniki z turbodoładowaniem; będzie to jednostka benzynowa 1.2 DIG-T o mocy 115 KM oraz diesel 1.5 dCi generujący 110 KM i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Na początku 2015 r. do oferty dołączy jeszcze mocniejszy, 190-konny turbodoładowany silnik benzynowy 1.6.

Pulsar będzie oferowany z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach oraz z przekładnią automatyczną Xtronic.

Nissan Pulsar
fot. Nissan

Dzięki najdłuższemu rozstawowi osi w swojej klasie (2 700 mm) oraz przemyślanej konstrukcji, Pulsar ma oferować wyraźnie więcej miejsca na nogi oraz na wysokości ramion z tyłu w porównaniu z konkurencyjnymi modelami. 692 mm na poziomie kolan z tyłu to nawet więcej niż w przypadku wielu przedstawicieli segmentu D.

Mimo to zewnętrzne wymiary pojazdu pozostały kompaktowe (4 385 mm długości), co ułatwia parkowanie na zatłoczonych miejskich ulicach.

Zobacz pierwszą jazdę Nissanem Pulsarem i wrażenia z jazdy.

Exit mobile version