Site icon Motocaina

Nowy motocykl Sora – elektryczny streetfighter

Pomimo, że w fazie produkcji nie udało się zrealizować wszystkich zakładanych koncepcji, całość pracy dała imponujący efekt.

Galeria zdjęć Lito Green Motion Sora tutaj.

Motocykl napędzany 3-fazowym silnikiem indukcyjnym o mocy 12 kWh, pochodzącej z baterii litowo-polimerowych jest chłodzony cieczą. Maksymalna prędkość, jaką osiąga maszyna to 190 km/h. Maksymalny moment obrotowy to 90 Nm.

Lito Green Motion – Sora
fot. Lito Green Motion

Firma Lito Green Motion opracowała specjalny system zarządzania energią. Do wyboru są trzy tryby: oszczędny, normalny i bezpieczny. Ten ostatni umożliwia wprowadzenie miejsca docelowego, w którym użytkownik chce się znaleźć i ustawienie takiego sposobu zarządzania energią, by bez strachu przed wcześniejszym rozładowaniem baterii dojechać do celu.

Tryb ten ma jednak swój określony zakres działania. Maksymalny zasięg to 200 kilometrów na trasie i ponad 100 kilometrów w środowisku miejskim. Spełnia to obiecywany zakres 300 kilometrów w sumie. Po wyczerpaniu baterii trzeba czekać około 9 godzin, aby mogła naładować się do pełna i ruszyć w kolejną trasę.

Owiewki wykonano z włókna węglowego a podwozie z aluminium. Całość ma masę 260 kilogramów. Głównym elementem wpływającym na masę motocykla jest bateria.

W motocyklu Sora zastosowano kilka ciekawych rozwiązań, np. na kokpicie zainstalowano, dotykowy GPS, na zbiorniku specjalne miejsce do przechowywania i ładowania telefonu podczas podróży. Motocykl ma też funkcję regulacji siedziska, którą moża wykorzystać w trakcie jazdy.

Lito Green Motion – Sora
fot. Lito Green Motion

Cena: tu zaczynają się schody, bo  motocykl do najtańszych nie należy. Trzeba za niego zapłacić w Stanach około 46 399 dolarów.

Motocykl w pełnej okazałości zostanie zaprezentowany na światowej wystawie motocykli w Montrealu, która zaczyna sie dziś, a potrwa do 2 marca.

Exit mobile version