Site icon Motocaina

Nowy Mercedes-Benz Klasy S. Przegląd najważniejszych cyfrowych systemów bezpieczeństwa

Nowy Mercedes-Benz Klasy S. Przegląd najważniejszych cyfrowych systemów bezpieczeństwa

a:2:{s:6:"old_id";s:5:"28288";s:14:"article_old_id";s:0:"";}

Systematyczny rozwój sprawia, że systemy wspomagające kierowcę reprezentują kolejny krok w kierunku jazdy autonomicznej. Przykład: dzięki udoskonalonym czujnikom otoczenia i wizualizacji auta na ekranie asystent parkowania zapewnia kierowcy jeszcze lepsze wsparcie w trakcie manewrowania przy niewielkich prędkościach.

W nowej Klasie S Mercedes-Benz robi kolejny krok w kierunku realizacji swojej wizji bezwypadkowej jazdy. Kierowcę wspomaga szereg nowych lub rozbudowanych układów wsparcia. Efekt: mniejsze obciążenie w codziennych sytuacjach oraz wygodniejsza, bezpieczniejsza jazda. W razie niebezpieczeństwa systemy wspomagające mogą, zależnie od sytuacji, pomóc kierowcy zareagować na nieuniknione kolizje, a także w pełni im zapobiegać. Aktywny asystent parkowania oraz zestaw kamer 360° z nowym widokiem 3D pomagają kierowcy jeszcze łatwiej i wygodniej zaparkować wóz lub opuścić miejsce parkingowe – nawet w ciasnych przestrzeniach.

Pięć wielordzeniowych procesorów, ponad 20 czujników i zastosowanie kamery stereoskopowej sprawia, że opcjonalne zawieszenie E-ACTIVE BODY CONTROL predykcyjnie reaguje na różne sytuacje na drodze:

Dzięki nowej funkcji PRE-SAFE® Impulse Side poszerzono środki ochrony w fazie przedzderzeniowej – przy zagrożeniu uderzeniem w bok zawieszenie E-ACTIVE BODY CONTROL (opcja) może podnieść bok samochodu w ciągu kilku dziesiątych sekundy. Pozwala to skierować siły uderzenia na szczególnie wytrzymałe struktury w dolnej części pojazdu.

Przy każdym kole pracuje amortyzator z dwiema komorami roboczymi – każdą z nich wyposażono w zawór regulujący oraz hydrauliczny zbiornik ciśnieniowy. Za pomocą przewodów hydraulicznych amortyzator jest podłączony do inteligentnego zespołu silnika/pompy w ramach instalacji 48 V. Uruchomienie tego zespołu pozwala na przepływ płynu w celu wytworzenia różnicy ciśnień w amortyzatorze – a to umożliwia wygenerowanie siły. Zespoły silnika/pompy przy wszystkich czterech kołach są koordynowane przez centralną jednostkę sterującą, która uruchamia również zawory i sprężarkę kolumn pneumatycznych. Steruje więc pracą całego układu zawieszenia.

Przy wysokich kątach skrętu dane z czujników pojazdu (radar, kamera, czujniki ultradźwiękowe) pozwalają dostosować maksymalny kąt do sytuacji. Strategie kierowania zmieniają się też w zależności od wybranego trybu jazdy; odpowiednie kąty i trajektorie tylnej osi są wyświetlane w menu na centralnym wyświetlaczu. Tylna oś skrętna pod kątem do 10° ma specjalny tryb jazdy z łańcuchami śnieżnymi. Po jego aktywacji kąt skrętu tylnych kół zostaje zredukowany, a charakterystyka kierowania – dostosowana do szczególnych warunków panujących na zaśnieżonej nawierzchni.

Exit mobile version