Nowy Santa Fe to najdłużej obecny na rynku SUV marki Hyundai. Pojawił się na rynku 20 lat temu, a w Europie sprzedawany jest od 2001 roku.
Efektowna konstrukcja nowego Santa Fe z przodu wyróżnia się charakterystycznym szerokim grillem, obejmującym główne reflektory. Diodowe światła do jazdy dziennej w kształcie litery T mają podwójne zastosowanie i służą również jako kierunkowskazy. Uzupełnieniem mocnego wyglądu są zlokalizowane w rogach, pionowo zorientowane aerodynamiczne wloty, a także Szerokie nadkola i nowe felgi aluminiowe, w tym opcjonalne felgi 20-calowe.
Czytaj: Test: Hyundai Kona Hybrid – bardziej przyjazna środowisku
Santa Fe będzie pierwszym samochodem marki Hyundai dostępnym z opcjonalnym pakietem Luxury. Obejmuje on dedykowane 20-calowe koła oraz zderzaki, przedni i tylny, jak również boczne panele lakierowane w kolorze nadwozia, zamiast matowej czerni.
Nowy ekran dotykowy systemu multimediów ma teraz 10,25 cala. Konsola środkowa z przyciskami do wyboru kierunku jazdy jest płynnie połączona z deską rozdzielczą. Po raz pierwszy nowy Santa Fe jest wyposażony w selektor trybów jazdy. Pokrętło sterujące umieszczono na konsoli środkowej, aby wygodnie przełączać się między różnymi trybami jazdy.
Nowy Santa Fe to pierwszy Hyundai w Europie, który trafi do sprzedaży wraz z nowym układem hybrydowym Smartstream i hybrydowym typu plug-in. Więcej informacji o układach napędowych nowego Santa Fe pojawi się w niedalekiej przyszłości.
Przeczytaj także: Test Hyundai Kona Electric 204 KM – elektromobilność ma swoją cenę
Santa Fe to pierwszy model Hyundai w Europie i pierwszy SUV Hyundai na całym świecie oparty na całkowicie nowej platformie pojazdów Hyundai trzeciej generacji. Dzięki systemowi kontroli przepływu powietrza nowa platforma usprawnia wentylowanie i pozwala na rozpraszanie ciepła z komory silnika. Dzięki nowej platformie poprawiono stabilność pojazdu oraz zmniejszono wagę i obniżono środek ciężkości.
Nowy Santa Fe będzie dostępny w Europie od września 2020 roku.